Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

ServiceNow schrijft ondanks omzetstijging rode cijfers

02 februari 2018 - 09:27ActueelData & AIServiceNow
Suzanne Martens
Suzanne Martens

De Amerikaanse it-leverancier ServiceNow realiseert in het financiële boekjaar van 2017 een omzet van 1,9 miljard dollar. Dat is een stijging van 39 procent ten opzicht van het jaar ervoor. Toen bedroeg de omzet nog 1,39 miljard dollar. Aan het einde van de streep noteert het bedrijf nog wel rode cijfers. Het behaalt een verlies van 149 miljoen dollar. Dat is ook een verbetering ten opzichte van 2016: toen bedroeg het verlies 451,8 miljoen dollar. Zo blijkt uit de jaarcijfers van het bedrijf.

ServiceNow levert it-oplossingen om de it, personeelszaken, security en cms van bedrijven te verbeteren. De afgelopen jaren noteert het rode cijfers. Hier zit echter wel een stijgende lijn in; van een verlies van 451,8 miljoen dollar in 2016 tot een verlies van 149 miljoen dollar in 2017.

Gekeken naar de cijfers van het vierde kwartaal van 2017, haalt ServiceNow 497 miljoen dollar op aan opbrengsten uit abonnementen. Dat is een toename van 44 procent ten opzichte van het jaar ervoor (344 miljoen dollar). Dit levert een verlies op van 27 miljoen dollar, ten opzichte van 32 miljoen in het laatste kwartaal van 2016.

Nieuwe ceo

ServiceNow is in 2004 opgericht door Fred Luddy. Vanaf 2011 stond het bedrijf onder leiding van de Nederlander Frank Slootman. Hij droeg per 1 april 2017 het stokje over aan ex-Ebay-directeur John Donahoe.

Die nieuwe directeur was tijdens Knowledge 17, de jaarlijkse klantenconferentie van het bedrijf die in mei 2017 plaatsvond in het Amerikaanse Orlando, 49 dagen aan boord bij het bedrijf. In zijn eerste honderd dagen wilde hij met honderd klanten spreken. Tijdens het evenement liet hij weten dat deze doelstelling was behaald. Hier heeft hij drie lessen uit getrokken. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Beveiliging van AI in de praktijk

    AI is hot, maar de praktijk binnen grote organisaties blijkt weerbarstig. Stop met brandjes blussen; zo schaal en beveilig je met succes.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    ServiceNow investeert halfmiljoen in 3 startups

    Cloud & Infrastructuur

    Paphos Group is ServiceNow ITOM-gecertificeerd

    Cloud & Infrastructuur

    ServiceNow werft drie nieuwe ISV’s

    John Donahoe speech 2017
    Cloud & Infrastructuur

    Ex-eBay-baas doorstaat vuurdoop ServiceNow

    Cloud & Infrastructuur

    ServiceNow speelt in op machine-learning

    Cloud & Infrastructuur

    Servicenow ziet verlies fors afnemen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs