Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Getronics wil af van imago dozenschuiver

17 september 2004 - 11:40ActueelInnovatie & TransformatieGetronics
Gijs Hillenius
Gijs Hillenius

Getronics wil zo veel mogelijk af van het imago van dozenschuiver. Niet dat het deze activiteit geheel overboord zet, maar het ziet meer in dienstverlening.

“Het alleen leveren van switches en routers doen we liever niet meer”, stelt topman Klaas Wagenaar. Getronics wil dat diensten als beheer en onderhoud in zo'n contract zijn opgenomen. “De marges op het verkopen van hardware zijn zo klein, het loont de moeite niet”, verklaart onderdirecteur Coert van Ee. Het bedrijf haalt hier echter nog steeds zo'n 25 procent van de omzet uit.
 
“Gooi ons niet op één hoop met Cap Gemini of Ordina. Dat zijn onder meer consultancy-bedrijven. Wij doen vooral netwerk- en desktopbeheer. Wat onze aard betreft zijn we echt een ander bedrijf”, aldus Wagenaar.
 
Hoofdbestanddeel van het nieuwe Getronics is de dienstverlening rondom netwerk- en desktopbeheer. Het 'portfolio' wordt daarnaast gevuld met zes 'oplossingen': applicatie-integratie, opslag-, server- en netwerkintegratie, beveiliging, data, spraak en video, mobiele ict en als laatste het beheer van bedrijfsinformatie.
 
Kijk voor een uitgebreid artikel in de Computable van 17 september 2004.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    2 reacties op “Getronics wil af van imago dozenschuiver”

    1. Bad Boeli schreef:
      21 september 2004 om 13:05

      Ja dus gaan ze service verlenen met het terug nemen van foutief bestelde producten a 100 euro voor administratie en handling. Dit zal het gewenste resultaat niet opleveren. Zeker als je weet dat concurenten dit Gratis of voor 1/4 van de prijs doen.

      Verder moeten ze ook mensen gaan aannemen die verstand van ICT en Hardware hebben want wat ik laatst gezien heb van hun services was schrikbarend slecht.
      Hoe doe je een bios upgrade volgens een van de getronics service mensen die langs kwam:
      Je doet de floppy met bios upgrade in de pc. Houd de aanknop ingedrukt en vind het vreemt dat de pc aan en uit gaat maar de biops update niet werkt. Melding van de support persoon. Het is een Hardware probleem.
      Na dat hij weg was gegaan zelf ff een bios gedownload. Op floppy gezet. Machine aangezet. Bios geupdate en de machine werkt weer.
      Helaas krijg je dan wel ff een vette rekening voor de verleende service van Getronics.
      Als men wil kunnen we natuurlijk wel mensen opleiden of in dienst komen van Getronics om het mogenlijk te maken om dit streven te verwezenlijken

      Login om te reageren
    2. Melf schreef:
      22 september 2004 om 14:32

      Sorry hoor Bad Boeli… ik ken de aard van jouw functie niet, maar als jij die BIOS upgrade zelf ook kan doen waarom dan een ‘service mens’ erbij halen? Ik begrijp de strekking van je verhaal (service mensen zonder kennis van zaken), maar het voorbeeld maakt jezelf niet erg geloofwaardig…

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelOverheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs