Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Sunweb ‘drijft data’ met Roel Wessels

02 februari 2021 - 10:08ActueelCarrière
Suzanne Martens
Suzanne Martens

Reisorganisatie Sunweb Group zet in op digitalisering om zo een meer data-driven organisatie te worden. Voor deze ambitie stelt het Roel Wessels aan als directeur van de intelligence-afdeling. Hij geeft leiding aan een team van data-analisten en -wetenschappers en moet de digitale transformatie van de organisatie stimuleren.

Sunweb Group wordt hard getroffen door de coronacrisis. De organisatie heeft in afgelopen halfjaar zijn organisatiestructuur aangepast (van de vijfhonderd arbeidsplaatsen zijn er nog 390 over) en een nieuwe bedrijfsstrategie opgesteld. 

Die nieuwe strategie is gericht op drie pijlers: partnerschappen (met onder andere hotels en autoverhuurders, maar ook it-bedrijven zoals Microsoft), klantvoorkeur en intelligentie. De reisorganisatie wil op die manier haar klanten inspireren, beter begrijpen en nog meer met hen verbinden.

Corona is naar eigen zeggen geen aanleiding is voor de nieuw strategie waarbij voor data en digitalisering een belangrijke rol is weggelegd. Die stond al op de planning toen algemeen directeur Mattijs ten Brink eind 2019 in dienst trad. Wel levert de pandemie een bijdrage aan de versnelling van de digitale strategie.

Voor de pijler intelligentie is de functie van director intelligence gecreëerd. Deze vervult Wessels (37). Hij moet de Sunweb Group transformeren naar een data-driven organisatie. Daarvoor zet hij in op it en maakt gebruik van algoritmes, machine learning en kunstmatige intelligentie. Dit met het doel om enerzijds de kernprocessen efficiënter te maken en anderzijds de marketing te verbeteren. Zo moet een gepersonaliseerd dienstenaanbod ontstaan op basis van het gedrag en de voorkeuren van de reizigers.

Wessels komt over van OYO Vacation Homes, waar hij in 2016 in dienst trad als director data & insights. Daarvoor was hij data & analytics strategy consultant bij Deloitte Consulting in Amsterdam.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Netwerk ceo brengt Sunweb nieuwe cto: Deepika Gupta

    AchtergrondCarrière

    Hoe touroperator Sunweb digitaal transformeert

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs