Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Terra Lycos samen met Unilever op internet

13 mei 2001 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

Terra Lycos gaat samen met het Nederlands/Engelse voedingsmiddelenconcern Unilever projecten op het internet starten.

De alliantie tussen ’s werelds derde internetprovider en Unilever heeft betrekking op Spanje, Latijns-Amerika en de Spaanssprekende markt in de Verenigde Staten. De eerste fase van de samenwerking betreft een nieuwe manier om Unilever-producten via het web aan gebruikers te tonen.
De overeenkomst bestaat in grote lijnen uit de gezamenlijke productie van exclusieve content voor vrouwelijke internetters, crm, het managen van databanken, e-commerce activiteiten en het bieden van een breed platform voor de handelsmerken en producten van Unilever.
Terra Lycos heeft overigens bekendgemaakt voor het leeuwendeel van zijn services een tarief te gaan heffen. Op deze manier hoopt het Spaanse internetbedrijf de terugvallende advertentie-inkomsten te kunnen compenseren.
De topman van Terra Lycos, Joaquim Agut, verklaarde in de Spaanse krant El Pais: "Van onze wereldwijde gebruikers betaalt 24 procent op dit moment al voor hun service. Wij zijn van plan dit aantal verder uit te bouwen, zodat ons model uiteindelijk verandert vanall-free naarall-paid." Volgens Agut is de transformatie naar het betaalde model een kwestie van het veranderen van de consumentengewoonten in Spanje, waar de meeste gebruikers gewend zijn vrije toegang te krijgen tot het internet.
Begin vorige week maakte Terra Lycos bekend dat het nog eens zes maanden zal duren alvorens het bedrijf weer positieve cijfers kan laten zien. Om de tegenvallende cijfers te compenseren, heeft de Spaanse internetprovider aangekondigd 15 procent van zijn personeelsbestand te schrappen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs