Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

One.Tel hoopt op ingrijpen van de Opta

15 maart 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

Telecomaanbieder One.Tel rekent erop dat de Opta ingrijpt in de in haar ogen ongelijke concurrentie-positie waarin het bedrijf verkeert ten opzichte van KPN.

Over bijna twee weken houdt de Opta een hoorzitting over de prijsontwikkelingen in de Nederlandse markt voor (mobiele) telefonie. Volgens One.Tel-directeur Raymond Schrama is de consument de dupe van de huidige situatie. "In juli 1999 is door Opta eenprice-cap-systeem geïntroduceerd om KPN te bewegen om de prijzen voor eindgebruikers te verlagen. Maar de prijzen voor dewholesale-markt werden niet verlaagd. Dat betekent dat KPN aan consumenten lagere prijzen aanbood dan aan de bedrijven die viacarrier pre-select ook de markt probeerden te penetreren. Concreet hadden deze bedrijven dus de keuze om zich te beperken tot interlokaal verkeer. Dat maakte het onmogelijk om echt met de monopolist te concurreren."
Schrama: "We weten dat deprice-squeeze de volle aandacht van de Opta heeft, maar het vaststellen van een nieuweprice-cap heeft zo’n invloed op wat er kan worden gedaan aan desqueeze dat wij het nodig vinden om juist ook in deze discussie te wijzen op de gevolgen als de huidige situatie niet drastisch wordt aangepast." De consument wordt volgens hem dan uiteindelijk de dupe, omdat de concurrentie dan wellicht nog altijd niet kan concurreren bij de lokale telefonie.
One.Tel Nederland is gestart in december 1998 en is een aanbieder van vaste telefoondiensten (lokaal, nationaal en internationaal), internetprovider (Onetelnet) en heeft een internationale telefoonkaart (Home or Away kaart) voor al haar klanten. One.Tel Nederland heeft een klantenbestand met meer dan 250 duizend klanten. Wereldwijd heeft het bedrijf 2,4 miljoen klanten, waarvan 1,5 miljoen in Europa.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs