Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Sony vreest begin 2002 naweeën aanslag

20 december 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

De echte nadelige effecten van de aanslagen van 11 september zullen pas begin volgend jaar duidelijk worden.

Die vrees heeft Sony-topman Nobuyuki Idei gisteren geuit op een persconferentie. Hij hoopt dat zijn bedrijf de maanden februari, maart en april een beetje redelijk door komt.
 
Tot nu toe zijn de economische effecten van de aanslagen meegevallen. Volgens Idei komt dat door het kerstseizoen en de wil van de Amerikanen om hun economie op gang te houden om zo de terroristen hun doel in dat opzicht niet te laten bereiken. Die factoren hebben geresulteerd in onder meer de verkoop van 1,5 miljoen Playstations. Idei had dat al voorspeld: door het schrikeffect van de aanslagen zullen de mensen meer ontspanning en gezelligheid binnenshuis gaat zoeken, stelde hij.
 
Maar het dalende consumentenvertrouwen stemt Idei niet hoopvol voor de nabije toekomst. Hij verwacht dat na de kerstinkopen de Amerikanen, daartoe trouwens ook gedwongen door de haperende economie, de hand op de knip gaan houden.
 
Zoals voor zoveel bedrijven wordt 2002 ook voor Sony een ‘jaar van onzekerheid’, aldus Idei. "Maar in de elektronicabusiness werken we zo hard dat we zelfs zonder groei van de omzet nog winst zullen maken." Sony heeft al een moeilijk jaar achter de rug met een verlies van 103 miljoen dollar in het derde kwartaal. Over het hele jaar verwacht het concern een winst van om en nabij de 80 miljoen dollar.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs