Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

‘E-mailcampagne krijgt concurrentie van papier’

Postbode
29 december 2010 - 13:18ActueelInnovatie & Transformatie
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Online advertentiecampagnes zoals die via e-mail krijgen in 2011 meer concurrentie van direct mail-campagnes op papier. Het effect van digitale campagnes is laag, doordat reclame-acties daar weinig aandacht krijgen. Daarnaast wordt minder post verstuurd. Daardoor vallen advertenties op de deurmat meer op. Dat stelt Marco Mok, directeur van DM Creative Communicatie in Haarlem. Hij voorspelt voor 2011 een terugkeer van advertentiecampagnes op papier.

Mok stelt dat zijn voorspelling wordt ondersteund door onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen. Studenten van die instelling zouden concluderen dat adverteren via papieren post effectiever is dan adverteren via e-mail. Volgens het marketingbureau stellen de Groningers ook dat de emotie tegenover post positiever is. De studenten voerden het onderzoek uit in opdracht van postbedrijf TNT.

Mok: ‘Stopten marketeers voorheen grote budgetten in online-campagnes en virals (reclameboodschappen via sociale netwerken, red.) in 2011 wordt het ‘back to basics’ voor adverteerders.’ Hij vervolgt: ‘Op internet krijgt een reclame-uiting amper aandacht. Bovendien komt er nog een effect bij waardoor papieren direct mail nog meer opvalt. Er wordt steeds minder per post verstuurd, zodat een reclamemailing veel minder concurrentie heeft op de deurmat.’

Concurrentie toegenomen
Volgens de directeur van het marketingbedrijf is door de opkomst van digitaal drukwerk het uitsturen van advertenties verschoven van massamailings naar gepersonaliseerde poststukken in kleinere aantallen. Hij stelt dat ook de drukkosten van papieren verzendingen de laatste jaren gedaald door de fors toegenomen concurrentie in de grafische sector.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ai logistiek warehousing
    Data & AI

    Kort: Productiever en méér personeel dankzij ai, Prosus haalt investeerder maar Amsterdam (en meer)

    Overheid

    TU Delft en Argaleo ontwikkelen evacuatietool voor Zeeland

    Data & AI

    IFS leidt dans om industriële ai: ‘De volgende revolutie is robotica’

    innovatie
    Innovatie & Transformatie

    66 miljoen voor innovatie met ai

    zorg ai
    Data & AI

    Kort: Zorg-ict beweegt van capex naar opex, Nederlandse ai-startups halen geld op, Franse llmaas (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Extra geld voor Nederlandse ruimtevaart

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs