Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

ABN Amro accepteert selfie als ID-check

01 december 2015 - 11:06ActueelSecurity & AwarenessABN Amro
Robin van Wees
Robin van Wees

ABN Amro geeft klanten per direct de mogelijkheid klant te worden via hun smartphone. Klanten kunnen na een aanmelding hun identiteit bevestigen met een selfie. De nieuwe mogelijkheid is binnen het Usability Lab van de bank samen met de klanten en in een pilot getest.

Het is bij de bank ABN Amro nu mogelijk om een rekening aan te vragen via een smartphone. Binnen enkel een paar stappen ben je klant. Allereerst moet er een kopie van het paspoort of identiteitskaart worden geüpload. Deze gegevens worden automatisch ingelezen. Vervolgens vraagt de bank naar persoonsgegevens: postcode, huisnummer, adres, mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Als de klant de aanvraag heeft nagekeken, kan er een akkoord worden gegeven door een selfie te uploaden. Hiermee controleert de bank of de klant zelf de aanvraag en bevestiging doet. Tenslotte moet er één eurocent overgemaakt worden via iDeal, dit bedrag wordt uiteindelijk teruggestort. Voor de bank is dit een laatste identiteitscheck. Als de betaling binnen is rond de bank de aanvraag af.

De nieuwe mogelijkheid is samen met de huidige klanten getest binnen het Usability Lab van de bank. Hiernaast is er op zes van de ABN Amro-kantoren in Nederland een pilot gedaan. Na deze proefperiode heeft de bank er voor gekozen het product in de markt te zetten.  

Mobiel klant worden

Het gebruik van een mobiel onder de klanten neemt toe, de mobiel bankieren app wordt namelijk 57 miljoen keer per maand gebruikt. Directeur retail banking, Franks Woelders, zegt dat het bedrijf op deze trend in wil spelen. ‘We zien het gebruik van de mobiel onder onze klanten met de dag toenemen. Daarom bieden wij nu ook de mogelijkheid om met je mobiel klant te worden. Klant worden via een mobiele device is snel en efficiënt. De klant hoeft hiervoor niet meer naar kantoor.’ De bank laat weten te blijven investeren in innovatie. Hiermee hoopt het bedrijf de klanten beter en sneller te bedienen. 

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ABN Amro koppelt iDeal aan WhatsApp

    2 reacties op “ABN Amro accepteert selfie als ID-check”

    1. Martijn Karman schreef:
      1 december 2015 om 12:50

      Wat is hier nieuw aan? Ik heb al meerdere (spaar)rekeningen online geopend met als authenticatie het overmaken van een cent. Lekker belangrijk dat je bij de ABN AMRO ook nog een fotootje mee moet sturen.

      Login om te reageren
    2. René Civile schreef:
      1 december 2015 om 14:17

      Ik ben ook geneigd te zegger hier …. ‘Niets nieuws onder de zon.’

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs