Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Europese bedrijven blijven investeren in crm

31 mei 2002 - 13:00ActueelSoftware & Development
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

HAARLEM – Europese bedrijven die in it investeren, doen dat nog steeds het meest in crm, meer dan in andere automatiseringsgebieden als erp en scm.

Dat blijkt uit onderzoek van researchbureau Datamonitor en bedrijfssoftwareleverancier Peoplesoft. Volgens de onderzoekers zal in 2002 meer dan een derde van de Europese ondernemingen investeren in customer relationship management.
 
Dat zou betekenen dat de groei van de crm-markt in Europa ver boven het wereldwijde gemiddelde komt te liggen. Maandag berichtte Computable.nl immers over een onderzoek van de Hewson Group, die had becijferd dat over het lopende jaar de crm-investeringen wereldwijd met 10 procent zouden groeien, tot een totale waarde van meer dan 8,1 miljard dollar, of 40,6 miljard dollar als alle aan crm gerelateerde diensten worden meegeteld. Dat groeicijfer lag ver onder de verwachtingen in oktober 2001, toen de Hewson Group voorspelde dat de crm-markt in 2002 zou groeien met 25 procent.
 
De onderzoekers van Datamonitor en Peoplesoft hebben opmerkelijk genoeg vastgesteld dat de groei in Europa niet wordt ’aangevoerd’ door de landen met de grootste markten, zijnde Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Bovenaan de lijst staan de Scandinavische landen, waar 40 procent van de bedrijven dit jaar in crm wil investeren. Daarna volgen Italië met 38 procent en Spanje met 33 procent. In Frankrijk en Groot-Brittannië wil 29 procent van de bedrijven dit jaar geld steken in crm en in Duitsland slechts 16 procent. Dit lijkt erop te wijzen dat de crm-markten in die landen al redelijk volwassen zijn, waar in andere landen nog een inhaalslag nodig is.
 
Jeroen Bezem
 

Meer over

DienstenSCM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Software & Development

    Vibe coding en het lot van de developer

    Data & AI

    De transformatie van OpenTable

    Software & Development

    Connected Capital koopt Spit en Noctua

    Software & Development

    Verkeerde configuratie bij Azure leidt tot veel storingen

    Data & AI

    Hoe tem je een ai-agent?

    Nvidia 1 miljoen dollar
    Data & AI

    Kort: Nvidia pompt één miljard in Nokia, BOM 1 miljoen in Konekti (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs