Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

IBM geeft complete pc-portfolio de naam ’Think’

05 november 2002 - 14:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

IBM heeft een nieuwe strategie bedacht voor haar pc-divisie. Met de introductie van ThinkVantage-technologieën wil IBM de competitie met concurrenten, vooral Dell, aangaan.

Alle producten van de pc-divisie van IBM worden voorzien van het voorvoegsel ’Think’.

ThinkVantage Technologies is de naam van de verzameling oplossingen waarmee IBM haar pc’s gaat uitrusten om mee te kunnen blijven doen in de concurrentiestrijd in pc-land. De oplossingen betreffen zowel hard- als software en zijn onderverdeeld in zes hoofdgroepen. Deze oplossingen moeten het voor de klant, en dus ook voor de reseller, eenvoudiger en goedkoper maken om pc’s te beheren.
 
Om deze strategie in uiterlijke verschijningsvorm tot uitdrukking te brengen worden alle producten van de pc-divisie met het voorvoegsel ’Think’ getooid. De ThinkPad’s blijven daardoor gewoon ThinkPad heten, maar alle NetVista’s gaan de naam ThinkCentre dragen. De monitoren van IBM worden omgedoopt tot ThinkVision. Daarnaast heten de meegeleverde oplossingen dus ThinkVantage Technologies, de ontwerplijn krijgt de naam ThinkVantage Design en accessoires worden op de markt gebracht onder de naam Think Accessories and Services. Over de gevolgen van deze veranderingen voor het verkoopkanaal van IBM zegt Tom van Gelder, Think brand manager bij de PCD van IBM Nederland: ’De kortingsstructuren blijven hetzelfde, dat is voor resellers waarschijnlijk het belangrijkste om te weten, en we zullen de komende maanden het kanaal trainen en begeleiden. IBM gelooft in het indirecte kanaal met haar toegevoegde waarde. Deze veranderingen maken het voor resellers alleen makkelijker om onze pc’s aan klanten te verkopen, omdat ze de hogere kosten nu tot uitdrukking kunnen brengen in een verlaagde TCO.’
 
w.vandijk@channelweb.nl
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs