Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Hoog reclamebudget voor Office System 2003

24 oktober 2003 - 14:14ActueelGovernance & PrivacyMicrosoft

Microsoft besteedt tussen de 150 en 200 miljoen dollar aan reclame voor Office System 2003. Het nieuwe pakket werd gisteren gelanceerd en wordt in de markt gezet als een product dat tot meer samenwerking en teamgeest binnen bedrijven zal leiden.

Naar schatting van Microsoft gebruiken wereldwijd rond de 400 miljoen mensen het pakket Office. De afdeling Office was in het financiele jaar eindigend op 30 juni met een omzet van 9,2 miljard dollar goed voor 29 procent van de totale omzet van Microsoft.

De verwachting is echter dat het moeilijk zal worden om klanten te bewegen de nieuwste versie van Office te kopen. Klanten merken dat ze een deel van de in iedere update toegevoegde features nauwelijks gebruiken, bovendien lijkt het huidige motto van bedrijven om op kosten te besparen op gespannen voet te staan met de investering in nieuwe software.

Toch is het succes van Office 2003 cruciaal voor Microsoft, concludeert de Wall Street Jounal. Het programma is sterk afgestemd op andere Microsoft-producten, zoals de server- en databasesoftware van het bedrijf. Deze producten dienen mee te liften op het succes van Office System 2003.

Microsoft zet Office System 2003 in de markt als een middel om mensen binnen bedrijven nog beter samen te laten werken. Document-management is een van de centrale toepassingen. Ook in de reclame die Microsoft voor Office System 2003 zal maken – waarbij voor het eerst ook televisie ingezet wordt – stelt Microsoft ’samenwerking’ en ’het team’ centraal.

Volgens de Wall Street Journal steekt Microsoft in totaal 500 miljoen dollar in de promotie van Office System 2003, aan Office XP werd twee jaar geleden 150 miljoen dollar besteed. Alleen aan reclame zal er een budget zijn van tussen de 150 en 200 miljoen dollar, meldt de New York Times, dat de introductie van Office XP inschaalt op een reclamebudget van 30 miljoen dollar.

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelSecurity & Awareness

    Anti-phishingtraining sorteert nauwelijks effect

    OpinieData & AI

    Van opensource naar ‘open washing’: waarom bedrijven nu misbruik maken van vertrouwen in licenties

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ActueelSecurity & Awareness

    Phishingtrend: oplichters zetten correcte boekingsgegevens in

    AchtergrondGovernance & Privacy

    Dawnguard belooft volautomatische securitycloudarchitectuur

    OpinieData & AI

    Is Amerikaanse ai straks nog bruikbaar?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs