Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Siebel betaalt vijf miljoen dollar voor callcentre-infrastructuurdiensten

29 januari 2004 - 23:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Gijs Hillenius
Gijs Hillenius

Siebel vergroot de mogelijkheden voor het beheer van klantrelaties door het leveren van de infrastructuur van een volwassen telefooncentrum.

Call-centre nodig? Een webbrowser en een telefoon volstaan. Relatiebeheersoftwarefabrikant Siebel kondigde vorige week aan Ineto Services, leverancier van telefooncentralediensten, te willen overnemen voor 5 miljoen dollar.
Voor de nieuwe dienst is niet meer nodig dan een telefoon en een webbrowser. Ineto/Siebel handelt het inkomende en uitgaande telefoon- en fax-verkeer af, leidt gesprekken naar medewerkers en legt van alle stappen verslag via de webbrowser. Siebel sluit deze telefooncentrum-infrastructuur aan op de eigen crm-software.

Verkoopinformatie

De nieuwe dienst lijkt wat de opzet betreft precies op de andere toepassingen die Siebel en anderen via internet aan de man brengen. Een van de meest succesvolle leveranciers van webdiensten (ook wel bekend als asp) is Siebel-concurrent Salesforce.com uit San Fransico. Het bedrijf levert zo grofweg dezelfde relatiebeheer- en verkoopinformatiediensten. Het stelt dat het zoveel klanten bij Siebel wist weg te lokken dat dit bedrijf het model overnam. Dat laatste klopt: voor het online via een webbrowser aanbieden van de klantenbeheersoftware sloot Siebel eind vorig jaar een contract met IBM.
Siebel houdt echter ook vertrouwen in het oude model, waarbij het de software bij de klant installeert. De klanten mag kiezen tussen een gehoste of een lokale versie, of een combinatie van de twee.
De integratie van dit soort klantendiensten vindt Siebel zeer belangrijk, aldus Nimish Mehta, een van de topmannen. Volgens Mehta, die eerder bij Oracle belast was met het verbeteren van de samenwerking tussen database en (crm-)toepassingen, is Siebel bovenal een softwareleverancier. "Het einddoel is echter een beter crm-systeem."< BR>

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Intel mogelijk weer ‘great’ als semi-staatsbedrijf

    QR Computable Kort 15 aug '25
    ActueelData & AI

    Kort: NL-data op kernenergie, ai-incidenten kosten 8 procent, phishing via QR (en meer)

    M&A, Fusie & Overname
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Bluetron IT verkoopt tapereparatie-divisie aan Sprague

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Your.Cloud bouwt aan Europees msp-collectief

    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft schaft volumekortingen af

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Intel-topman Tan overleeft confrontatie met Trump

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs