Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Siebel betaalt vijf miljoen dollar voor callcentre-infrastructuurdiensten

29 januari 2004 - 23:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Gijs Hillenius
Gijs Hillenius

Siebel vergroot de mogelijkheden voor het beheer van klantrelaties door het leveren van de infrastructuur van een volwassen telefooncentrum.

Call-centre nodig? Een webbrowser en een telefoon volstaan. Relatiebeheersoftwarefabrikant Siebel kondigde vorige week aan Ineto Services, leverancier van telefooncentralediensten, te willen overnemen voor 5 miljoen dollar.
Voor de nieuwe dienst is niet meer nodig dan een telefoon en een webbrowser. Ineto/Siebel handelt het inkomende en uitgaande telefoon- en fax-verkeer af, leidt gesprekken naar medewerkers en legt van alle stappen verslag via de webbrowser. Siebel sluit deze telefooncentrum-infrastructuur aan op de eigen crm-software.

Verkoopinformatie

De nieuwe dienst lijkt wat de opzet betreft precies op de andere toepassingen die Siebel en anderen via internet aan de man brengen. Een van de meest succesvolle leveranciers van webdiensten (ook wel bekend als asp) is Siebel-concurrent Salesforce.com uit San Fransico. Het bedrijf levert zo grofweg dezelfde relatiebeheer- en verkoopinformatiediensten. Het stelt dat het zoveel klanten bij Siebel wist weg te lokken dat dit bedrijf het model overnam. Dat laatste klopt: voor het online via een webbrowser aanbieden van de klantenbeheersoftware sloot Siebel eind vorig jaar een contract met IBM.
Siebel houdt echter ook vertrouwen in het oude model, waarbij het de software bij de klant installeert. De klanten mag kiezen tussen een gehoste of een lokale versie, of een combinatie van de twee.
De integratie van dit soort klantendiensten vindt Siebel zeer belangrijk, aldus Nimish Mehta, een van de topmannen. Volgens Mehta, die eerder bij Oracle belast was met het verbeteren van de samenwerking tussen database en (crm-)toepassingen, is Siebel bovenal een softwareleverancier. "Het einddoel is echter een beter crm-systeem."< BR>

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Een echte geïntegreerde AI oplossing

    Efficiëntie door een geïntegreerde AI oplossing met Mobile XL Mobile XL helpt organisaties bij het toepassen van AI binnen hun...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Inge Koopmans directeur datacenter Belastingdienst

    Overname Samenwerken Fusie
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Nederlandse overnames, veel erkenning door Microsoft (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Verkoop van Solvinity aan Kyndryl valt slecht bij Nederlandse overheid

    Data & AI

    Intelligentie naar de rand

    datacenter
    Data & AI

    Kort: CO2-rapporten belemmeren verduurzaming datacenters, Nexperia mag weer (en meer)

    Security & Awareness

    Siam in de praktijk: 4 valkuilen (én oplossingen)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs