Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Kosten ‘web site’ lopen in de miljoenen dollars

01 februari 1996 - 23:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
correspondent
correspondent

CAMBRIDGE, MA – Het bedrijfsleven maakt steeds meer kosten om zakelijke communicatie en het benaderen van consumenten met een eigen ‘web site’ op Internet mogelijk te maken. Het prijskaartje varieert thans van 300.000 dollar tot 3,4 miljoen dollar, zo meldt Forrester Research.

In het rapport ‘What Web Sites Cost’ voorspelt Forrester dat de kosten de komende twee jaar met 50 tot 200 procent zullen toenemen, naarmate meer consumenten met steeds hoger gespannen verwachtingen naar het Web toestromen. Het goedkoopst zijn sites met een promotioneel karakter, die belangstelling willen wekken voor een bepaalde merknaam. Deze kosten minstens 300.000 dollar om te lanceren. Daarin zijn meegeteld de exploitatiekosten gedurende het eerste jaar. Sites die veel informatie of amusement bieden, kosten minstens 1,3 miljoen dollar, zo becijfert het bureau. Echt duur wordt het als een site bedoeld is om er daadwerkelijk produkten mee te verkopen of transacties uit te voeren. Hieraan hangt een prijskaartje van zo’n 3,4 miljoen dollar.

Zakelijk doel

Het hangt dus van het zakelijke doel af hoeveel de aanwezigheid op Internet het bedrijf gaat kosten. De voornaamste kostenposten vormen de introductie, de eerste twaalf maanden, het platform, de inhoud en de marketing. Een site die alleen om promotionele redenen in het leven wordt geroepen, kent weer een andere kostenopbouw dan een web-faciliteit met inhoud in de vorm van informatie.
Bij het eerste type gaat 67 procent van het budget op aan het uitbesteden van de ontwikkeling van de site en aan het beheer ervan. Een site met echt veel inhoud besteedt 61 procent van het budget aan personeel dat voor informatie moet zorgen. Sites waarmee transacties worden gedaan, vergen het meeste aan investeringen en marketing. Hardware, software en netwerkverbindingen kosten 675.000 dollar, terwijl de marketing 783.000 dollar vergt.

Alles wordt duurder

Alles wordt duurder, stelt het rapport. Web site-managers zullen straks moeten investeren in nieuwe interactieve technieken en marketing. Ook de arbeidskosten nemen snel toe. Vooral sites met een promotioneel karakter en sites met inhoud zullen snel duurder worden. Sites die moeten leiden tot transacties, zullen ook elk jaar kostbaarder worden, maar minder snel dan de eerste twee categorieën. Corr.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Software & Development

    Value8 wil totale controle over Ctac

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Hoe soeverein moet de NDS zijn?

    Security & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    Cloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    Data & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    Data & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs