Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Imation ziet voor partners kansen in retail

30 juli 2007 - 09:13ActueelCloud & InfrastructuurImation

Imation, leverancier van verwisselbare opslagmedia, ziet na de overname van TDK’s opslagmedia en Memorex, kansen om verder in de Nederlandse retailmarkt te groeien. Dit zegt Peter Klinckenberg, european sales manager bij Imation Europe.

Klinckenberg zegt dat voor de Nederlandse markt nu twee accountmanagers actief zijn die de partners in de retailmarkt ondersteunen. Zij zijn verantwoordelijk voor de verkoop van Imation's ‘retail media' oplossingen. Dat zijn produkten zoals dvd, usb, memo cards, harddisk drives, a/v tapes, batterijen, accessoires en cd's. Veel groei verwacht Klinckenberg met produkten zoals optical, flash en removable dvd.

Partners van Imation in de retail zijn onder andere Media Markt, Dynabyte, Office Center en Paradigit. Imation werkt in de Nederlandse retail- en zakelijke markt met een aantal distributeurs, onder andere Ingram Micro, SSP, Despec, Alpha, Coporate Express en Bell Company. Klinckenberg: "90 procent van onze business gaat via de distributie."

De retailmarkt in Nederland wordt door de specialistische Imation partners benaderd met een ‘merchandising model'. Hierbij helpt Imation de distributeur en de retail partner met het opzetten van een produktschap. Imation noemt dit ‘category management', waarbij black media (dvd en cd) met accessoires worden gecombineerd. Daarbij kunnen zowel Imation-produkten als concurrerende produkten zitten. Ten tweede kunnen distributeurs produkten van Imation, TDK en Memorex distribueren via een ‘low-cost-model', waarbij ze puur de fulfillment doen.

Nieuwe kansen ziet Klinckenberg in de telecommarkt met opslagkaarten voor mobiele telefoons en smartphones. Hierbij wordt onder andere samengewerkt met distributeur Dangaard/Mobicall.

Klinckenberg zegt dat Memorex een sterke merknaam heeft in de Verenigde Staten, maar dat er nog werk aan de winkel is om het merk in Europa sterker te positioneren. "Memorex wordt daarbij gepositioneerd met luxe verpakkingen die milieuvriendelijk zijn. Daarentegen hebben de opslagmedia van TDK wel een sterke merknaam in Nederland, hetgeen zal helpen Memorex te positioneren."

Imation neemt het in de Nederlandse retailmarkt op tegen Sony, Sandisk, Verbatim en Kingston.

Meer over

Storage

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Martin Merz
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-size-fits-all bij soevereine cloud SAP

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloud-soc stelt nieuwe eisen aan teams, tools en processen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs