Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Strategische partner: de jeugd

05 september 1996 - 22:00OpinieCloud & Infrastructuur
hoofdredactie
hoofdredactie

Cebit Home, de consumenten-versie van de grote IT-beurs Cebit, heeft indruk gemaakt. De Duitse omroepen hadden vooraf veel aandacht besteed aan de beurs, en dat trekt publiek. De beursbezoekers bleken al die zaken te willen uitproberen waarover ze zoveel hadden gehoord: Bankieren via Internet, Isdn, digitale tv, online surfen, CD-Rom’s, elektronische post en nog veel meer.

In het algemeen waren de verwachtingen niet erg hoog gespannen. De markt voor thuis-elektronica ligt er – zeker in Duitsland – treurig bij. De handel heeft een nieuwe trekker nodig. Dat had de DVD-speler moeten worden. De CD-Rom en de videocassettes hebben daarin een technisch superieure opvolger. De DVD kan van de PC een echt multimedia-apparaat maken.
Maar zolang de technische specificaties door de problemen met Hollywood niet rond zijn, blijven de spelers uit de winkel. Ondanks deze tegenslag stroomde het publiek toe. ‘Deutsche Messe’-voorzitter Lange sprak dan ook van een droomstart.
Met 210.000 bezoekers werden de verwachtingen verre overtroffen. Opvallend is wel de jeugdige leeftijd van de bezoekers. Maar de exposanten vinden dat niet erg, omdat de beurs met name bedoeld is om te weten te komen wat de klanten eigenlijk wensen. En jongeren bepalen tegenwoordig de trends. Kinderen beslissen vaak welke PC er in huis komt. Ze willen met de PC ‘games’ spelen. Hun ouders die op de PC vaak toch niet meer doen dan tekstverwerking en een beetje ‘Internetten’, sluiten zich aan bij de wensen van hun kroost. Voor de jeugdige koper, die grillig en moeilijk te peilen is, vormt de beurs een prima medium. De fabrikant kan uit de eerste hand en zonder omwegen te weten komen wat de markt wil.
Alles kan immers: schitterend geluid, prachtige beelden, enorme hoeveelheden data. Dit allemaal met ongekend gebruiksgemak. Het is echter maar de vraag of het grote publiek hier wel allemaal behoefte aan heeft. De digitale compactcassette is een fiasco geworden, hoewel de techniek duidelijk beter is dan die van de gewone cassette. De handel is bang voor herhalingen van dit soort drama’s.
Om dit te voorkomen is rechtstreeks contact nodig met de belangrijkste ‘strategische partner van de toekomst’: de klant. Want of het nu om hardware of software gaat, multimedia of online diensten, niemand is zeker van de consument.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ‘Soevereine cloudoplossingen bieden veel kansen’

    ActueelCarrière

    Atos presenteert strategisch en transformatieplan voor 2028

    Jacob Spoelstra betwisten
    MagazineCloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Achterhaald

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Optics11 haalt miljoenen op voor beveiliging zeekabels

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs