Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Klantcontact van de nieuwe generatie

18 februari 2016 - 08:353 minuten leestijdAdvertorialSecurity & Awareness
Redactie Computable
Redactie Computable

Uw klanten willen één ding: direct contact met de juiste persoon in een organisatie, om snel een reactie te krijgen op een vraag of verzoek. Dit lijkt zo eenvoudig, maar in de praktijk blijkt dit lastig. Totdat je technologie inzet die klantvriendelijker werken mogelijk maakt.

‘Zij is niet aanwezig’, ‘daar kan ik u helaas niet mee helpen’, ‘ik weet niet met wie u de vorige keer gesproken heeft’, ‘luister het volledige menu af…’ zijn zinnen die klanten veel horen. Daarnaast gebruiken klanten al lang niet meer alleen de telefoon, maar sturen een e-mail, willen chatten of Whatsapp’en. De hokjes in communicatiekanalen zijn verdwenen. En klanten verwachten deze mogelijkheden. Met communicatie-oplossingen die vandaag beschikbaar zijn, is het mogelijk aan deze verwachtingen te voldoen en zelfs te overtreffen.

Geduld

Dan stuurt de klant echt een chat. Of belt. Of beide. Hoe pak je dit efficiënt op? En ook snel? Want de digitale consument heeft geen geduld met eindeloze doorverwijzingen tussen afdelingen die onderling niet weten of ze beschikbaar zijn, en wil geen voicemails inspreken.

Wat de klant wèl wil, kan worden gerealiseerd door bereikbaarheid slim te organiseren en de inzet van Skype for Business. Dit kan tegenwoordig ook voor middelgrote bedrijven; de faciliteiten van een volwaardig contact center zijn niet meer voorbehouden aan grote ondernemingen. Alle gangbare kanalen die klanten gebruiken om te communiceren, van telefoon en webchat tot video en Whatsapp, kunnen geïntegreerd worden in de bedrijfsprocessen en efficiënter gemaakt worden.

Vertrouwd

Voor de medewerkers die er gebruik van gaan maken, zijn deze middelen in praktijk eenvoudig om mee te werken, omdat de interface en werking al vertrouwd zijn wanneer ze ervaring hebben met toepassingen als Office en Skype. En dat geldt eigenlijk wel voor de meeste mensen die op hun werk of privé wel eens een computer gebruiken.

Hiermee kan eindelijk de digitale transformatie van de klantervaring vorm krijgen. Welk kanaal de klant ook kiest om contact te zoeken, hij komt altijd bij de juiste persoon terecht. Bovendien heeft deze persoon gelijk de juiste gegevens over de klant op het scherm, van de data uit het CRM-systeem tot de complete contactgeschiedenis over alle kanalen. 

Efficiëntie

Zoeken naar de juiste persoon en doorverbinden wordt ook overbodig gemaakt. Belt de klant na 15 minuten al terug? Dan belt hij of zij waarschijnlijk over hetzelfde onderwerp en wordt daarom automatisch doorverbonden met de medewerker die zojuist gesproken had. Belt een vaste klant? Dan krijgt deze direct zijn accountmanager aan de lijn. Klanten kunnen er ook voor kiezen om niet te wachten op een beschikbare medewerker maar zich automatisch laten terugbellen wanneer de medewerker beschikbaar is.

Digitalisering

Vodafone vult Skype for Business aan met oplossingen die deze vergaande vorm van digitalisering in klantcontact mogelijk maken. De juiste mensen worden snel en efficiënt aan elkaar gekoppeld, en ook intern zal de samenwerking veel soepeler verlopen. Niet alleen ongeacht de gekozen communicatiekanalen, maar ook onafhankelijk van tijd, plaats en apparaat. Hiermee worden medewerkers onderdeel van een contact center ongeacht of zij zich op kantoor of een andere locatie bevinden. Zonder dat de klant het merkt, want die wil alleen antwoord. Snel.

Lees meer over Skype for Business en trends in klantcontact in het whitepaper: Slimmer samenwerken met Skype for Business

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    5 must-haves om video-onderzoek een boost te geven

    Over toekomstbestendig video-onderzoek

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Security & Awareness

    De onmisbare rol van technologie en menselijk bewustzijn bij beeldverificatie

    ai saas ondersteboven
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Saas op de kop, twee derde bedrijven zegt ai-potentieel niet waar te maken (en meer)

    Nvidia 1 miljoen dollar
    Data & AI

    Kort: Nvidia pompt één miljard in Nokia, BOM 1 miljoen in Konekti (en meer)

    2FA
    Security & Awareness

    Kort: Adoptie 2FA alleen succes met managementsteun, Builders haalt drie miljoen op (en meer)

    smishing
    Security & Awareness

    Kort: Chinese smishing-campagne met 200.000 domeinen, miljarden van Amazon (en meer)

    Philipp Strasmann Cybersecurity
    Security & Awareness

    De onvermijdelijke verschuiving naar preëmptieve cyberbeveiliging

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs