Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Samsung Laptop (3x4)

Samsung stopt met laptops als marktaandeel niet groeit

15 mei 2008 - 09:32ActueelInnovatie & TransformatieSamsung
Rian van Heur
Rian van Heur

Als Samsung in 2011 geen marktaandeel heeft van zes procent in de markt voor laptops, dan stopt het met de verkoop ervan. Samsung verkoopt nu laptops in tien landen en wil het verkoopgebied gaan uitbreiden. De levering van een goedkope laptop vindt de leverancier geen oplossing.

Samsung stopt met het maken van laptops in 2011, tenzij het marktaandeel van de fabrikant in de laptops verdriedubbelt. Sukyong Hong, senior manager bij Samsung, zegt tegen VNU Net dat de fabrikant een marktaandeel van bijna zes procent nodig heeft om te kunnen overleven. De dalende prijzen van laptops maken het de fabrikant moeilijk.

Het marktaandeel in 2007 van Samsung in laptopmarkt was 1,7 procent. Volgens Hong heeft Samsung een marktaandeel van 5,7 procent nodig in 2011. Dit betekent dat de fabrikant in 2011 ongeveer 11 miljoen laptops moet verkopen. In 2007 verkocht de fabrikant een miljoen laptops.

Samsung verkoopt nu in tien landen laptops. Nederland zit daar niet bij. De leverancier hoopt de groei te bewerkstellingen door in het Verenigde Koninkrijk meer laptops te verkopen. En het bedrijf gaat laptops leveren aan de Verenigde Staten en twee andere Europese landen. Samsung denkt niet dat het marktaandeel te vergroten is door een goedkope laptop, zoals de Eee Pc, te leveren.

Meer over

Laptops

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Samsung aast op zakelijke telefoniemarkt

    Brandstofcelaccu
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Samsung verbetert prototype brandstofcelbatterij

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Samsung ziet heil in thin client-markt

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Samsung notebook met brandstofcel als voeding

    Samsung Laptop (3x4)
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Samsung koopt Philips-spin-off Liquavista

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Samsung start massaproductie snelle SSD’s

    Eén reactie op “Samsung stopt met laptops als marktaandeel niet groeit”

    1. Maurice schreef:
      15 mei 2008 om 10:46

      Maken die laptops dan? Blijkbaar inderdaad een erg klein marktaandeel, ik ken veel van Samsung, maar met laptops had ik ze nog niet geassocieerd …

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs