Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Logo Opta

OPTA legt KPN 1,6 miljoen euro boete op

10 juli 2007 - 09:39ActueelCloud & InfrastructuurACMKPN
Rian van Heur
Rian van Heur

OPTA heeft KPN een boete van ruim anderhalf miljoen euro opgelegd. Volgens de autoriteit verzuimde KPN om bepaalde kortingsregelingen aan hem voor te leggen. Bovendien zijn de regelingen niet op de juiste wijze kenbaar gemaakt aan de markt.

Het college van de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) heeft KPN een boete opgelegd van 1,6 miljoen euro. De reden voor de boete is dat KPN OPTA geen toestemming heeft gevraagd voor twee kortingsregelingen aan zakelijke eindgebruikers. Ook heeft KPN de kortingen volgens de instantie niet op de juiste manier aan de marktpartijen bekendgemaakt. OPTA zegt ook dat KPN ten onrechte dubbele kortingen verstrekte aan zakelijke bellers. Volgens een woordvoerder van KPN heeft het telecombedrijf een groep korting gegeven die niet als groep gezien mocht worden.

Het gaat om de kortingsregelingen ‘de collectieve WorldLine-kortingsregeling' en de ‘WorldLineXL-kortingsregeling'. Deze kortingen zijn in 2004 en 2005 verstrekt. Volgens OPTA heeft KPN in totaal ruim 3 miljoen euro teveel aan kortingen verstrekt. KPN overtreedt hiermee de Telecommunicatiewet uit 1998. Een bepaling daaruit zegt dat KPN, als partij met een aanmerkelijke marktmacht voor vaste telefonie, pas kortingen mag geven als OPTA deze vooraf heeft goedgekeurd. In de nieuwe telecommunicatiewet is dit aangepast.

Een woordvoerder van KPN zegt dat een foutieve of andere interpretatie van regels de oorzaak is van de boete. KPN is inmiddels een complianceprogramma gestart, zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt. Dit programma gebeurt in samenspraak met OPTA. KPN weet nog niet of het bedrijf in beroep gaat tegen de uitspraak.

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    OPTA legt spammer hoge boete op

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opta: nieuwe netwerk KPN moet open blijven

    vrouwe justitia rechter rechtszaak rechtbank
    ActueelCarrière

    ACM beboet KPN voor misleiden zakelijke klant

    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN en Opta komen niet tot schikking

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opta beboet KPN opnieuw

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘OPTA faalt op zakelijke vaste telefoniemarkt’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs