Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Tekstcorrectie nu spraakgestuurd

23 oktober 1997 - 22:00AchtergrondInnovatie & Transformatie
Correspondent
Correspondent

Het Belgische hightech-bedrijf Lernout & Hauspie brengt een applicatie op de markt om MS Word-documenten via gesproken instructies te corrigeren. Voor het verbeteren van de spelling en veranderen van de opmaak zijn muis en toetsenbord voortaan overbodig.

Het nieuwe product is met name geschikt om in combinatie met spraakherkennings-modules te gebruiken. Het pakket, Kurzweil VoiceCommand, dient ter aanvulling op de bestaande pakketten voor automatische spraakherkenning, die een nauwkeurigheid hebben van maximaal 96 procent.
Volgens Lernout & Hauspie-topman Gaston Bastiaens gaat veel van de tijdwinst die met deze pakketten wordt behaald, weer teniet met het handmatig corrigeren van fouten. Een score van 96 procent betekent nog altijd zo’n tien fouten per gedicteerde pagina. De nieuwe ‘post editing tool’ ondervangt dit probleem.

Microsoft neemt belang

Het Belgische bedrijf heeft met Microsoft een overeenkomst gesloten. Het Amerikaanse softwarebedrijf heeft voor 45 miljoen dollar een belang van 8 procent in L&H genomen. Het streven is samen geïntegreerde applicaties te maken, waarbij de spraaktechnologie van L&H toepassing vindt in Word en Office. Op den duur zullen de bedrijven spraak ook integreren in de Windows-besturingssystemen. Volgens Bastiaens is Microsoft vooral geïnteresseerd in de mogelijkheden de PC via spraakgestuurde instructies bij een groter publiek te brengen. "Als je gewoon tegen de computer kunt praten, wordt dit apparaat voor iedereen bereikbaar, ook voor mensen die tot nog toe niet met een PC werken." Corr.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs