Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Kyocera: nieuw printing concept en beter support

10 december 2008 - 11:44ActueelWerkplek & BeheerKyocera

Kyocera, leverancier van mfp’s en kleurenlaserprinters, heeft onlangs het nieuwe concept ‘Task Alpha’ gepresenteerd. Deze bestaat uit nieuwe productlijnen, zoals de Ecosys printers, en document management oplossingen. Daarnaast heeft de printing leverancier de ondersteuning voor partners en klanten geoptimaliseerd.

Dit zegt general manager Etienne Hendriks in gesprek met CRN. Bij het Task Alpha concept worden printers met embedded (web)gebaseerde software geleverd, onder andere voor document management. Deze werkt met een touchscreen. De software moet een ‘enabler’ zijn voor meer verkoop van Kyocera oplossingen. Kyocera zegt dat de reseller deze oplossingen op maat bij de klant kan leveren. Inmiddels zijn de resellers warm gemaakt door een bustoer die Kyocera heeft gedaan. Hendriks: "In 2009 willen we weer zoveel mogelijk kleurenlaserprinters en mfp’s verkopen." Hendriks zegt dat de eerste helft van 2008 redelijk goed gegaan is. "We verkochten meer dankzij onze partners. Dat compenseerde aardig het verlies van Océ, die ons verruilde voor Konica Minolta. We zijn door deze ontwikkeling nu minder afhankelijk van één klant. Ik heb daarvoor onze reselers op onze partnerdag in Baarn, dat afgelopen november werd gehouden, hartelijk bedankt."
Kyocera heeft verder een tweede klanttevredenheidsonderzoek gedaan. Hierbij wil de printing leverancier zijn partners en klanten beter gaan bedienen. Hendriks: "We hebben verbeteringen doorgevoerd bij de technische dienst, logistiek, de contact centers en de responsetijden. Ook spelen we sneller in op klachten. Zo zorgt onze Customer Support voor korte lijnen met de eindgebruiker. Voor grote projecten bieden we onze partners een projectmanager aan die alle processen goed kan doorlichten. We zien daardoor dat onze account managers beter met klanten en partners samenwerken."
Kyocera heeft met ruim 120 resellers een directe relatie. De andere resellers, rond de 3500 worden door de distributeurs bedient. Volgens Hendriks ligt er veel potentie bij zo’n 800 van deze resellers die meer oplossingen van Kyocera zouden kunnen verkopen. "Ik zie dat steeds meer van deze resellers zich bij ons aansluiten. Dat komt omdat Kyocera nog niet overal te koop is en dat ze een hoge marge kunnen halen. Kyocera helpt zelf bij de opbouw van een business. Als een VAR zijn printing business niet groot genoeg vindt, dan helpen wij hun klanten te overtuigen onze oplossingen te verkopen. Dat doen we bijvoorbeeld met Simac."

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    e-mail
    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft verhoogt drempel voor inkomende e-mail

    Rusland, hacker
    ActueelSecurity & Awareness

    AIVD deelt technische details van grote politiehack

    ActueelWerkplek & Beheer

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    ActueelOverheid

    Microsoft blokkeert e-mail hoofdaanklager Internationaal Strafhof

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs