Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Rabobank wint CRM Award

14 november 2008 - 13:29ActueelData & AIDeloittePhonehouseRabobankRUGT-MobileUniversiteit Tilburg
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Rabobank Nederland heeft de CRM Award 2008 gewonnen voor een multichannel crm-strategie bij alle 162 afzonderlijke bankvestigingen. The Phonehouse Nederland won de pioniersprijs voor de beginfase van een nieuw crm-programma.

De CRM Award 2008 is gewonnen door Rabobank Nederland. Het gaat om een prijs van de CRM Association Nederland, de belangenvereniging voor alle bedrijven en leveranciers die zich bezighouden met klantrelatiebeheer (crm: customer relationship management) in Nederland.

De bank heeft de prijs gewonnen voor een omvangrijk crm-programma dat wordt doorgevoerd bij alle 162 afzonderlijke bankvestigingen. Het doel is om klanten met een multichannel klantsysteem meer bankzaken te laten doen op de manier, de plek en het tijdstip van hun voorkeur. Daarbij heeft de bank de autonomie en specifieke omstandigheden van de zelfstandige lokale vestigingen hoog in het vaandel staan.

Ambitie en realiteitszin

De jury complimenteert de bank voor de manier waarop de  instelling steeds zijn crm-visie en strategie blijft herijken: "Hoewel het programma al een flink aantal jaren loopt, straalt ook de strategie voor de komende jaren veel ambitie en realiteitszin uit."

The Phonehouse Nederland won de CRM Pioneer Award. Die prijs wordt toegekend aan bedrijven die vanuit een integrale visie starten met klantrelatiebeheer. De jury roemt het bedrijf omdat "het crm in oorsprong als een filosofie ziet en niet als een project." Volgens de jury spelen het gedifferentieerde welkomst- en retentieprogramma en de wijze waarop in marktonderzoek en op fora om inbreng van consumenten wordt gevraagd, een belangrijke rol.

Klantgericht ondernemen

De andere genomineerden waren telecombedrijf T-Mobile en Unamic/HCN, dienstverlener voor contactcenters. De prijzen werden uitgereikt tijdens een bijeenkomst in Fort Voordorp in Groenekan. Daar vond ook een congres over klantgericht ondernemen plaats.

Juryvoorzitter Ed Peelen van de Nyenrode Business Universiteit en Wil Wurtz, voorzitter van de CRM Association Nederland reikten de prijzen uit. In de jury zetelden ook nog Janny Hoekstra van de Rijksuniversiteit Groningen, Ton Kuylen, van de Universiteit van Tilburg, Annemiek van Moorst van TOTE-M, Patrick Ruijs van VODW Marketing, Theo Slaats van Deloitte Consulting en Conny Zijlstra van Capgemini.

Meer over

Business IntelligenceConsulting

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    SaaS verandert het CRM-toneel

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    CRM-markt bloeit op tot dotcom-proporties

    Computable.nl
    OpinieSoftware & Development

    CRM, maar hoe blijft u actueel?

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Carglass en UPC winnen CRM-award

    Rabobank
    ActueelData & AI

    Banken kiezen XBRL voor kredietrapportage

    Rabobank
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Planon levert facilitaire software aan Rabobank

    Eén reactie op “Rabobank wint CRM Award”

    1. Johan Doruiter schreef:
      27 november 2008 om 12:18

      Graag feliciteer ik namens Oracle Rabobank Nederland met de CRM Award 2008. De Rabobank heeft service hoog in het vaandel en zet daarbij de klant centraal. De co?peratieve organisatie die de Rabobank is, maakt dat de lokale kantoren nauw betrokken zijn bij hun klanten. De Rabobank is erin geslaagd om een uitgebreid CRM-programma op te zetten dat hier perfect bij aansluit. Een programma dat continu wordt aangepast aan de veranderende wereld waarin wij leven. Wij zijn er trots op dat wij de Rabobank met onze CRM-oplossingen ondersteunen bij het behalen van de gestelde doelen. Wij feliciteren bestuur en medewerkers dan ook van harte met deze mooie onderscheiding!

      Johan Doruiter
      Senior Vice President Oracle Benelux

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs