Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Influencer marketing: Wat kost het eigenlijk?

17 oktober 2019Werkplek & Beheer

Wanneer je je verdiept in influencer marketing wil je misschien zelf ook wel eens gaan samenwerken met een influencer. Dan moet je weten dat een bekende influencer of een blogger influencer niet veel van elkaar verschillen. Ze willen allemaal een eerlijk tarief ontvangen voor de reclame die ze maken op Instagram.

Tsja, wat kost een influencer nou eigenlijk? Influencer kosten worden niet zomaar even bedacht. Nee, daaraan gaat een grondige analyse van de influencer of haar influencer agency aan vooraf. Zo zal men kijken naar allerlei factoren die de uiteindelijke prijs van een Instagram post bepalen. Denk hierbij aan het gebruikte platform.

Zo wordt voor een Youtube video meer betaald, gemiddeld genomen, dan voor een Instagram post. Dit omdat het lastiger, lees: meer tijd kost, om een video te maken. Ook is het belangrijk of een doelgroep erg betrokken is of niet. Een doelgroep die betrokken is zal sneller te verleiden zijn tot een koopactie, bijvoorbeeld.

Daarnaast hangt de prijs af van het type Instagram post dat gemaakt moet worden. Moet de influencer afreizen naar Parijs voor een mooie foto voor het merk dat zijn of haar post gaat sponseren, of kan de foto gewoon thuis gemaakt worden? Uiteraard beinvloed dit enorm het uiteindelijke tarief van de influencer advertentie.

Bekende influencers tappen meestal uit een ander vaatje. Zij moeten ook rekening houden met hun marktwaarde en imago. Zo zullen ze niet zomaar voor ieder merk reclame willen maken. Of, in uitzonderlijke gevallen, een compensatie willen zien voor mogelijke merkschade. Allemaal zaken waar een bekende influencer rekening mee houdt.

De influencer betekenis is is inmiddels ook bij traditionelere bedrijven bekend, zo blijkt uit de cijfers van een Amerikaanse marktonderzoeker in de influencer niche. Bijna een vijfde van de grote bedrijven geeft in meer of mindere mate geld uit aan influencer marketing, en deze trend is groeiende. Influencer Agency zegt dan ook dat het nog lang niet te laat is om ook op de trein die influencer marketing heet te springen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Marketingtools binnen ict-bedrijf? Eerst de strategie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs