Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

De definitie van digital marketing

29 juni 20223 minuten leestijdChannelData & AI

Het internet is steeds belangrijker geworden en wordt ook vaker gebruikt. We hebben onbeperkt toegang tot alle informatie en producten die we willen. De manier van aankopen is sterk veranderd, en de vorm van marketing dus ook. Traditionele marketingmethodes van een paar jaar terug zijn niet meer zo effectief als die van nu. Digitale marketing is een overkoepeling van alle methodes van online marketen. In dit artikel leggen we de definitie uit en hoe online marketing over de jaren heen veranderd.

Het internet is steeds belangrijker geworden en wordt ook vaker gebruikt. We hebben onbeperkt toegang tot alle informatie en producten die we willen. De manier van aankopen is sterk veranderd, en de vorm van marketing dus ook. Traditionele marketingmethodes van een paar jaar terug zijn niet meer zo effectief als die van nu. Digitale marketing is een overkoepeling van alle methodes van online marketen. In dit artikel leggen we de definitie uit en hoe online marketing over de jaren heen veranderd.

Wat digital marketing inhoudt

Het promoten van je bedrijf of producten door kanalen en concepten is de definitie van digitale marketing. Door verschillende methodes toe te passen kan je ervoor zorgen dat je website meer bezoekers krijgt, of online een naam opbouwt voor je perk. Er bestaat een heel spectrum van tactieken en methodes die vallen onder de naam digitale marketing. Om het makkelijker te maken zetten wij deze allemaal even op een rijtje zodat je bekend kan worden met de meest gebruikte methodes van digitale marketing.

De meest bekende methode om je website bekend te maken is SEO (Search Engine Optimization). Door deze methode toe te passen wordt je pagerank verbeterd en kom je bovenaan de zoekmachines te staan bij relevante zoekwoorden. Zo kun je digital marketing in jouw business gebruiken. Content marketing door middel van blogs zorgt ervoor dat je doelgroep antwoord krijgt op relevante vragen en hierdoor natuurlijk ook op je website terecht komt. Door E-books en whitepapers kan je gebruik maken van inbound marketing om meer klanten te krijgen voor je website. 

Daarnaast kan je ook social media, belangrijke contentplatformen en bijvoorbeeld YouTube gebruiken voor digital marketing. Door een naam voor je merk of bedrijf te maken zorg je ervoor dat je website groeit. De juiste soort marketing is erg belangrijk hierbij. Digitale marketing is toepasbaar voor elk soort bedrijf. Het voordeel? Je kan altijd direct zien hoe effectief de methodes zijn waar jij voor hebt gekozen. Door naar de cijfers en zoekopdrachten te kijken kan je de exacte nummers na de campagne zien en vaststellen hoe goed deze werken. 

De voordelen van digitale marketing

Mensen gebruiken het internet overal voor. Van producten kopen tot services bestellen. Omdat het internet een bron van oneindige informatie is kan je door middel van het inschatten van de wensen van een klant hiermee verbinden en door relevante content en blogartikelen ervoor zorgen dat deze klanten het antwoord vinden op jouw website. Hierdoor bouw je een naam voor jezelf op en krijg je meer klanten op je website. 

Digitale marketing is erg belangrijk als je een naam wilt opbouwen voor je website. Er zijn steeds meer technieken om dit te doen. De wereld van digitale marketing verandert constant en daarom is het belangrijk om altijd rekening te houden met deze verandering. Er zijn veel websites die de technieken van online marketing toelichten en door dit te combineren met de juiste software kan je de online marketing optimaliseren. Lees hier meer over de mogelijkheden bij Webs.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    vrouw maakt foto van fiets met ai-tool
    ActueelData & AI

    Deze ai-tool checkt de prijs van koopjes op koningsdag

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs