Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN ronselt zenders voor tv-aanbod

07 februari 2006 - 12:13ActueelCloud & InfrastructuurEndemolKPN
Sytse van der Schaaf
Sytse van der Schaaf

Telecombedrijf KPN maakte vanmorgen bij de presentatie van zijn jaarcijfers over 2005 bekend dat het contracten heeft gesloten met ruim zestig zenders voor zijn tv-aanbod via ADSL. Ook is er een joint venture met Endemol voor tv via ADSL en op de mobiele telefoon.

"Televisie via ADSL wordt één van de belangrijkste speerpunten van KPN op de consumentenmarkt", zei KPN-ceo Ad Scheepbouwer op de persconferentie. Volgens de topman is de Nederlandse markt rijp voor televisie via ADSL, omdat 58 procent van alle huishoudens inmiddels over een breedbandaansluiting beschikt.

Het telecomconcern heeft eind vorig jaar de opwaardering van zijn infrastructuur naar ADSL2+ afgerond. Het kan op dit moment 70 procent van de huishoudens bereiken met een ultrasnelle ADSL-verbinding die het bekijken van twee televisiekanalen tegelijkertijd mogelijk maakt. Speculaties van kabelbedrijven dat de televisiebeelden via de nieuwe ADSL-verbindingen niet naar behoren zijn, wimpelde Scheepbouwer weg.

Het bedrijf wil binnen afzienbare tijd 10 procent van de Nederlandse huishoudens (zevenhonderdduizend in totaal) via zijn infrastructuur televisie laten kijken. Op dit moment hebben de kabelbedrijven een monopolie op de doorgifte van het televisiesignaal.

De doorgifte van televisie is bedoeld om de slinkende inkomsten uit het vaste netwerk te stoppen. Een toenemend aantal consumenten belt nu via Internet (9 procent van de breedbandafnemers belt via VoIP). Ook komen er steeds meer mensen die alleen nog maar mobiel bellen. Dat is op dit moment 16 procent van alle huishoudens. In 2004 bedroeg dit percentage nog 12 procent.

Meer over

ADSLTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Steeds meer mensen bellen met VoIP

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Versatel wil met voetbal half miljoen klanten trekken

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN werkt aan overstap naar adsl2+

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Samsung gaat communicatienetwerk Versatel moderniseren

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Tele2 volgt digitale tv-voorbeeld KPN

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN koopt drie bedrijven voor narrowcasting

    Eén reactie op “KPN ronselt zenders voor tv-aanbod”

    1. Jag schreef:
      7 februari 2006 om 13:05

      Sytse, waarom nou weer het woord ‘ronselt’ gebruiken…..jammer. Het is zo makkelijk en zo onnodig. Het is goed dat wij de consument toegang krijgen tot veel kanalen, net als het internet. Stukken beter dan het aanbod van andere TV aanbieders…..:)

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs