Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Dollars

News Corp stoot Myspace af

30 juni 2011 - 09:52ActueelCloud & InfrastructuurFacebookMySpace
Rik Sanders
Rik Sanders

News Corporation heeft de slechtdraaiende sociale netwerksite Myspace verkocht aan webadvertentiebedrijf Specific Media voor naar verluidt 35 miljoen dollar. Als onderdeel van de verkoop neemt het Amerikaanse mediabedrijf van Rupert Murdoch een minderheidsaandeel in Specific Media. In 2005 kocht News Corp Myspace nog voor 580 miljoen dollar. De site werd echter daarna links en rechts ingehaald door andere sociale media en vernieuwende websites. Specific Media, met zanger Justin Timberlake als een van de co-investeerders, wil toch proberen om van Myspace weer een bloeiende sociale netwerksite te maken.

Myspace zegt in een persbericht dat het in de maand mei 34,9 miljoen Amerikaanse 'unieke' gebruikers had. Volgens The Wall Street Journal overweegt Specific Media een beursgang van Myspace voor te bereiden, nu het beursklimaat voor sociale mediabedrijven zeer gunstig lijkt. De zakenkrant meldt verder dat de verkoop gepaard gaat met een ontslagronde, waarbij het personeelsbestand van 450 man zo'n beetje is gehalveerd. Twee jaar geleden telde Myspace nog 1400 medewerkers.

Facebook

Myspace gold in 2008 nog als wereldwijd grootste online vriendennetwerk. De site werd in 2003 opgericht door de ict'ers Chris DeWolfe en Tom Anderson. Hun bedrijf, Intermix Media, loofde een beloning uit voor de werknemer die op de site de meeste vrienden wist binnen te loodsen. Dat was het startsein voor een stormachtige groei, met name nadat er ook muziek en video gepresenteerd konden worden. Elke zich respecterende nieuwe muziekband moest wel een Myspace-profiel hebben, anders werd die niet serieus genomen. Verder waren er relatief veel ict'ers te vinden die Myspace als platform gebruikte voor het presenteren en delen van eigen toepassingen.

In de loop van 2008 liep het mis met de sociale netwerksite. Volgens Wikipedia bleven de bezoekers weg door een mislukte nieuwe lay-out en het gebruik van catcha's. Bovendien was Myspace sterk gericht op de Verenigde Staten en Groot-Brittannië en werd het internationaal voorbij gestreefd door Facebook.

Meer over

Social media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCarrière

    Vernieuwd MySpace blijft plek voor hippe ICT’ers

    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Sociale netwerken schaden productiviteit’

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Microsoft bouwt Myspace voor ict’ers

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs