Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Emotie verkoopt!

17 november 2006 - 15:42ChannelGovernance & PrivacyAMD
Redactie Computable
Redactie Computable

De verkiezingsstrijd is in volle gang op het moment dat ik deze column schrijf. Het blijft interessant om te zien wat voor capriolen de lijsttrekkers uithalen om de kiezers op hun hand te krijgen. Ze gebruiken alle media om zichzelf en hun standpunten aan een zo groot mogelijk publiek te verkopen, van tv-debatten tot RTL Boulevard (logisch, wie wil er nu niet naast Daphne zitten?).

Het is natuurlijk belangrijk wat je verkoopt, maar nog belangrijker hoe je je producten/diensten/standpunten aanprijst. De politiek lijkt daarin op onze business. Ook al heb je een goed programma, als de ‘verkoper’ het niet op de juiste manier verkoopt of het publiek niet aanspreekt, kan dat tot grote verliezen lijden.

Nu waren wij de afgelopen dagen als platinum partner op de Windows Vista System Builder Roadshow waar Microsoft liet zien wat Vista in zich heeft en vooral hoe gebruiksvriendelijk het is. Vanuit een technologisch oogpunt uit gezien is Vista echt een stap voorwaarts: multi core ondersteuning, X86-64 bit ondersteuning, betere beveiliging, enzovoort. Maar het nieuwe Windows werd ook nog eens op heel aantrekkelijke manier gepresenteerd, het leek wel Hollywood. Ik kon mijn enthousiasme niet onderdrukken, dit is echt kicken!

Ik denk dat we de nieuwste hardwareontwikkelingen én de introductie van Windows Vista met beide handen moeten aangrijpen voor upselling. Ten eerste omdat je ook echt iets nieuws hebt te verkopen, dat heel goed is aan te passen aan de behoefte van de klant. Laat de klant ervaren wat de verschillen zijn met andere opties in de markt. Toon welke mooie (grafische) mogelijkheden in Vista de klant kan gebruiken wanneer hij voor bepaalde pc-onderdelen kiest. Emotie is de beslissende factor en het stelt ons allen in staat meerwaarde te verkopen aan de eindgebruiker en dus extra marge te maken.

Weet wat je verkoopt, maar besteed vooral aandacht aan hoe je het verkoopt!

Good selling!

Casper Pilkes
RSM Southern Europe bij Advanced Micro Devices

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Ransomware data opslag
    AchtergrondSecurity & Awareness

    Ransomware in de zorg, hoe gaat Eurofins om met Nederlandse data?

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    ChannelGovernance & Privacy

    Spoelstra Spreekt: Even niet

    ai
    ActueelData & AI

    Kort: Adviesraad voor NDS, contractbreuk VMware, ook Cloudflare gehackt (en meer)

    Google Big Tech
    ActueelGovernance & Privacy

    Google hoeft Chrome niet te verkopen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    veilig security
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: Liever veilig dan goedkoop, Trump boos op Big Tech, onkraakbare quantumversleuteling (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs