Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

De kracht van luisteren

23 oktober 2006 - 14:23ChannelGovernance & PrivacyLG Electronics Benelux
Redactie Computable
Redactie Computable

Wij weten hoe het moet! Vanachter het bureau van de fabrikant worden producten ontworpen en klaargestoomd om met de mooiste marketingverhalen aan de eindgebruiker gepresenteerd te worden. Maar; zit de eindgebruiker hierop te wachten? Luisteren we nog wel naar wat de klant echt wil? Dat luisteren is belangrijk want zo krijgt de fabrikant informatie van zijn distributeur die op zijn beurt weer met de reseller praat die zijn informatie weer van de eindgebruiker krijgt. Erg simpel allemaal maar heel vaak komt deze informatie gefilterd door.

Zelf probeer ik zoveel mogelijk te luisteren. Dat doe ik door bijvoorbeeld eens een dag mee te draaien bij een van onze distributeurs op de verkoopvloer, door mee te gaan met accountmanagers en zelfs door regelmatig een koopavond of zaterdag mee te draaien in een winkel. Hierdoor heb ik rechtstreeks contact en krijg ik ongefilterde informatie. Tijdens deze contactmomenten merk ik ook hoe leuk het is om randapparatuur te verkopen. Computers zijn onderling al lang goed vergelijkbaar maar bij de aanschaf van randapparatuur spelen woorden als ‘oplossing’ en ‘emotie’ een belangrijke rol! Een rol waar de hedendaagse it-markt het van moet hebben. Prijzen worden tegenwoordig niet enkel meer bepaald door de kostprijs, maar ook door voorraadposities, targets van verkopers en druk van concurrenten. Voor veel partijen een ongezonde situatie, maar doe er uw voordeel mee. Blijf u onderscheiden en profiteer van de emotie, ook bij de eindgebruiker.

Zorg voor een afgestemd assortiment, een goede line-up, denk aan de lange termijn als u kiest voor een merk en bouw een relatie op met de leverancier. Ben loyaal en kies voor de uitstraling die past bij het bedrijf dat u vertegenwoordigt. Ik weet zeker dat dit wordt gewaardeerd door de leveranciers. Veelal merk ik dat men niet denkt aan after-sales of kwaliteitsproducten. ‘Tokkie wokkie’-bedrijven zijn er genoeg maar valt het daar uiteindelijk mee te winnen? Denk aan innovatie, merkbeleving en ondersteuning. Kijk niet naar anderen, ga uit van uw eigen kracht. Durf het assortiment neer te zetten wat u echt wilt, durf u te onderscheiden en… blijf goed luisteren!

Jeroen Rijkers
Salesmanager – ISP LG Electronics Benelux

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    online zero trust
    Data & AI

    Kort: Nederlander vertrouwt online niet meer, DSO-data moeilijk toegankelijk (en meer)

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Ook Zwitserland wil soevereine cloud

    Cloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Alarm

    Governance & Privacy

    Logius: DigiD is en blijft Nederlands

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Navo in zee met Google, 1 miljard voor TCS (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs