Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Spoelstra spreekt: Tytsjerksteradeel

10 januari 2008 - 15:12OpinieInnovatie & Transformatie
Jacob Spoelstra
Jacob Spoelstra

Ik zat laatst bij een voormalige klant van ons die was overgestapt naar een andere leverancier. Ik wilde weten waarom ze waren overgestapt en of ze nu veel beter uit waren. Leren doe je immers van je fouten. Een ezel stoot zich immers nooit aan dezelfde steen. Tenzij de steen een beetje verder is gerold, maar dat zeggen we er nooit bij omdat het spreekwoord anders zo lang zou worden.

De concurrent had de klant gek gemaakt tijdens een reisje naar Denemarken waar de klant duidelijk werd gemaakt dat dit het systeem was dat ze moesten hebben. Het systeem draaide inmiddels. Op mijn vraag: 'zijn jullie tevreden', antwoordde de voormalige klant volmondig: "Ja, we zijn eigenlijk probleemloos overgegaan. Wel een half jaar later dan gepland, maar goed. Natuurlijk loopt nog niet alles hetzelfde. Er zijn nog wat kinderziektes en van sommige dingen moeten we accepteren dat die vroeger beter gingen. We moeten nu iets meer handmatig intikken, maar verder gaat het prima."

Ik vroeg wat de klant van de overgang gemerkt had. "Bijna helemaal niks", zei hij met trots. "We zijn twee dagen dicht geweest." Maar verder had 'ie er niks van gemerkt en wordt 'ie net zo bediend als vroeger. Ik zeg: "Net zo? Het was toch de bedoeling dat de klant met het nieuwe systeem, dat een flinke stuiver gekost heeft, beter, sneller en goedkoper bediend werd?" Hij keek me aan alsof ik uit Tytsjerksteradeel kwam. En daar had hij gelijk in, want daar ben ik geboren. Maar dat is geen enkele reden om mijn vraag niet serieus te nemen.

Voor de column was het nu erg prettig geweest als hier aan het eind nog een briljante grap had gestaan.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Spoelstra spreekt: HELP!! desk

    Jacob Spoelstra
    ActueelCarrière

    Spoelstra spreekt: ICT-bitches

    Computable.nl
    OpinieSoftware & Development

    Spoelstra spreekt: Boos op Microsoft

    Jacob Spoelstra
    OpinieGovernance & Privacy

    Spoelstra spreekt: Diefstal

    Computable.nl
    OpinieCarrière

    Spoelstra spreekt: ICT’ers krijgen te veel

    Jacob Spoelstra
    OpinieOverheid

    Spoelstra spreekt: OnVeilige chipkaart

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs