Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft ‘bingt’ partners klaar voor 2010

20 juli 2009 - 10:224 minuten leestijdActueelWerkplek & BeheerMicrosoft

Microsoft Nederland zegt het aflopen boekjaar, ondanks de recessie, goed te hebben gedraaid. Het komend jaar wil de leverancier zich meer focussen op het verbeteren van klanttevredenheid en het uitbreiden van marktaandeel. Deze stappen werden onderbouwd met het liedje genaamd ‘Bing Bing Bing’.

Dit zei Arjen Oude Kotte, directeur small and midmarket solutions & partners bij Microsoft Nederland, op de laatste dag van het Microsoft Worldwide Partner Conference (WPC) 2009 in New Orleans. Hijzei dat Microsoft en zijn partners van plan zijn de door de economische recessie heen te slaan. "We worstelen met de economische recessie. Daarom komt er nog meer focus op marktaandeel, verkoop en deals winnen."
Een belangrijke prioriteit is de verbetering van de klanttevredenheid, aldus Oude Kotte. Deze is stabiel, maar kan beter. Partners moeten daarbij klanten klaarstomen om meer Microsoft software te gebruiken, liefst de laatste technologieën zoals Windows7 en Office 2010. "Stoom de klanten klaar voor nieuwe golf", aldus Oude Kotte.
De partnertevredenheid over Microsoft is volgens Oude Kotte is goed. "Partners beoordelen de relatie met Microsoft positief. Maar er is ruimte voor verbetering. Bijvoorbeeld om de klanten surveys samen meer in lijn doen." Ook kunnen business partners vaker de dialoog opzoeken met de partner account manager (pam).

Oude Kotte zegt best tevreden te zijn over de business, ook in de huidige economische omstandigheden. "We hebben groei gerealiseerd. Tussen de drie en vijf procent. We groeien harder dan de markt en veroveren marktaandeel. We zien groei n unified communications, security en management (software). We hebben ons budget gehaald op die producten gehaald. Crm groeide met 20 procent in Nederland. Unified communications groeide met 50 procent. De management software met meer dan 50 procent. Microsoft’s integratieplatform BizTalk groeide met 73 procent."

Microsoft presenteerde een film dat het in het eerste gedeelte van 2009 niet stil heeft gezeten. Zo werden beelden getoond van Microsoft participaties, zoals het Tech Data evenement in Gorinchem, Rabobank Unplugged, de Ondernemers PC, DevDays, Philips IT Nowadays en Samsam2009.

Ook werd er aandacht gegeven aan Nederlandse partners die een Microsoft award op de WPC hebben gewonnen. Dat zijn Accenture, Avanade, To-Increase, Wortell en IT Solutions Partners. Laatst genoemde heeft een Microsoft BPOS-oplossing voor het Amsterdam ziekenhuis in Amstelveen uitgerold. Het gaat om een safety information system van IT Solutions Partners met Microsoft online services .

De plannen voor het fiscale jaar 2010 werden gepresenteerd door Ernst-Jan Stigter, directeur business marketing organization bij Microsoft Nederland. Hij zei dat komend jaar het doel is om klanttevredenheid te verbeteren en in marktaandeel te groeien. Er werd gerefereerd aan de uitspraak ‘Booom!’ van Steve Ballmer; die wil dat de partners in volle vaart marktaandelen voor Microsoft gaan pakken. Stigter: "We groeiden de afgelopen twee jaar twee keer zo hard dan de markt. Komend jaar moet dat drie keer zo hard worden. Nu is het moment door te pakken met standaardisatie en innovatie." Microsoft positioneert zich daarbij als platform leverancier, bijvoorbeeld met business intelligence, crm, en unified communciations. Stigter: "We zijn goedkoper dan Oracle en IBM". Hierbij zet Microsoft in op het ‘nieuwe werken’ dat bestaat uit thema’s als; Slimmer werken, tijd/plaats onafhankelijk, werkprivé in harmonie en duurzaamheid. Microsoft voert hierover gesprekken met grote klanten, zoals KPN, ING, Phillips, Rabobank en de Nederlandse politie.

Stigter liet een video zien met als thema ‘Windows Werkt’. Deze richt zich op verschillende soorten doelgroepen, zoals eindgebruikers, it-professionals, ontwikkelaars, technische en zakelijke beslissers. Er werden beelden getoond hoe ‘Windows werkt op Schiphol’ en zelfs ‘Windows werkt in de Apple Store’ met beelden van een pinbetaling.

Ook de zoekmachine Bing moet door partners gepromoot worden. Aan het eind van de Nederlandse dag zongen de honderden aanwezige Nederlandse partners het ‘Bing Bing Bing’ liedje op de neurie van’ Oh Donau zo blauw’.

Meer over

BesturingssystemenSoftwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eerste overname IT Local onder Smizer: Infotune ICT

    ActueelOverheid

    Rijk moet meer vissen uit eigen ict-vijvers

    OpinieSecurity & Awareness

    Alléén multi-factorauthenticatie beschermt organisaties niet

    ActueelOverheid

    RDW in zee met Get There en Centric voor ict-support

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs