Voormalig oprichter en eigenaar van ICT dienstverlener Sogyo, Robert Vos, heeft definitief een aandeel genomen in Covide. Hij levert nu een actieve bijdrage aan deze geïntegreerde SaaS-bedrijfsoplossing van CRM, VoIP-telefooncentrale en websitebeheer met zoekmachinemarketing.
In april 2008 kwam er voor oprichter en eigenaar Robert Vos via een management buy-out een einde aan zijn tijd bij Sogyo. ""Begin 2008 las ik The Big Switch van Nicholas Carr en kwam tot de conclusie dat er grote veranderingen in de ict-markt gaande zijn en dat vooral het mkb daar nu van kan profiteren. Gartner en Forrester bevestigden dat beeld en via Google stuitte ik al snel op Covide."
Hij was verrast door de mogelijkheden van Covide die onder leiding van het Barneveldse Terrazur realiseerde. "Er zijn meer initiatieven met een combinatie van CRM en telefonie, maar zoals alles in Covide met elkaar samenwerkt, dat is werkelijk uniek. Daar heb je als mkb wat aan, dat levert een bedrijf heel veel op. Wat me echter meteen opviel, dat de presentatie op de Covide-website door het gebruik van ict-jargon lastig te begrijpen was. Dat staat haaks op alles wat Covide te bieden heeft voor het mkb, namelijk veel praktische toegevoegde waarde en geen ict-zorgen meer. In gesprekken met Willem Massier werd me duidelijk waar dat door kwam. Willem is zo gefocust op zijn echt bijzondere oplossing en de verdere uitbouw, dat daardoor het aan de man brengen een ondergeschoven kindje was." Massier en zijn technische kompaan Michiel van Baak bleken open te staan voor suggesties.
Nieuw verkoopkanaal
Behalve een nieuwe site met heldere instructiefilmpjes, is een nieuw verkoopkanaal met inzet van partners een belangrijke speerpunt in de nieuwe marktbenadering, die onder leiding van Robert Vos wordt neergezet.
In de nieuwe marketingstrategie staat ‘productiviteitswinst’ centraal. Men sluit daarbij aan bij onderzoekers, die rapporteren, dat betere communicatie tussen medewerkers en afdelingen binnen organisaties kunnen leiden tot 30 procent productiviteitswinst. Terwijl 1 procent productiviteitswinst al kan leiden tot een verhoging van het bedrijfsresultaat met 15 procent. Covide claimt die 30 procent productiviteitswinst te kunnen leveren, wanneer een bedrijf zich met behulp van Covide opnieuw organiseert.
Op de nieuwe site is veel ruimte voor partners, ambassadeurs en demonstratiefilmpjes. "Ja, want Covide moet je zien. Ik heb als ondernemer met een grote IT-achtergrond veel gezien, maar wat Covide te bieden heeft, moet je met eigen ogen zien om het te geloven." vertelt Vos. "Daarom gaan we de zomer ook benutten om ons goed voor te bereiden op het najaar. Dan gaan we echt actie voeren richting een regionaal partnerkanaal. Want bij Covide denken we, dat voor de regionaal georiënteerde ict-dienstverlener juist grote kansen zijn weggelegd. Wij denken hen een bijzonder aantrekkelijk aanbod te gaan doen."