Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Elektronisch bankieren en -handel in de lift

13 februari 2003 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Uit het onderzoeksrapport ‘van Ipsos-Reis blijkt dat steeds meer mensen via het internet boodschappen doen en hun bankzaken regelen.

Ipsos-Reis, een marktonderzoeker die zich concentreert op marketing voor consumenten, vergeleek het internetgebruik van surfers uit twaalf verschillende landen in 2002 met datzelfde gebruik in 2000. Daaruit blijkt dat steeds meer mensen via internet hun bankzaken regelen, boodschappen doen, muziek downloaden, foto’s en video versturen en spelletjes spelen.
 
Vooral online winkelen blijkt sterk toegenomen. Van de 2900 ondervraagde surfers kocht tweederde vorig jaar iets online, terwijl dat in 2000 nog maar 36 procent van de ondervraagden deed. Vooral in de Verenigde Staten en in Groot-Britannië blijken veel surfers over te gaan tot online aankopen – respectievelijk 77 en 68 procent van de ondervraagde gebruikers.
 
"Het internet is uitgegroeid tot veel meer dan een medium voor het zoeken naar informatie", zegt Brian Cruikshank, mede-auteur van het onderzoeksrapport. "Internet maakt in toenemende mate deel uit van ons dagelijks leven."
 
Nederland hoort niet bij de onderzochte landen, maar ook hier neemt het ‘actieve’ internetgebruik weldegelijk toe. De meeste surfers hebben echter nog niet voldoende vertrouwen in de veiligheid van online bankieren, maar de banken proberen hun klanten nu min of meer hardhandig die richting uit te duwen. Online bankieren wordt door hen verkocht als simpel, doelmatig en comfortabel. Feitelijk betekent het een enorme besparing voor de banken zelf. Of de klant er echt mee gediend is, is maar de vraag.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Online bankieren wint sterk aan populariteit

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs