Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Handen schudden

ICT-detacheerder gaat door als dienstverlener

09 augustus 2010 - 12:54ActueelCarrièreVentus
Heleen van Roon
Heleen van Roon

Ict-detacheringsbureau Ventus gaat door als dienstverlener. Opdrachtgevers zouden niet meer op zoek naar mankracht, maar vragen zij vooral naar een ict'er die een oplossing bedenkt voor een specifiek probleem. Het bedrijf gaat zich onder andere richten op het vergroten van de effectiviteit van opdrachtgevers.

De dienstverlener doet dat onder andere met managementmodel INK (Instituut Nederlandse Kwaliteit). Commercieel directeur Hendrik Wester: 'We kijken hoe we de gehele productiviteit en effectiviteit kunnen verbeteren. Zowel voor de organisatie in het algemeen als voor afzonderlijke afdelingen.' Eerder dit jaar startte Ventus al met het managen van bedrijfsprocessen van bijvoorbeeld uitbestedingsprojecten.

Kop en staart

Wester hoopt met de transitie beter te kunnen voldoen aan de vraag van opdrachtgevers. 'Zij zeggen nu 'breng mij een oplossing' in plaats van 'doe mij een mannetje'', aldus de directeur. 'Ze zetten opdrachten uit die een kop en een staart hebben.'

Ventus werd in 1998 opgericht. Het bedrijf heeft zestig mensen in dienst en vestigingen in Heerenveen en Rijswijk. De dienstverlener werkt naast de ict-branche ook voor de financiële sector.

Meer over

DetacheringDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Handen
    AchtergrondCarrière

    Detacheerder worstelt met vraag naar meer flexibiliteit

    3 reacties op “ICT-detacheerder gaat door als dienstverlener”

    1. Edwin de Jonge schreef:
      10 augustus 2010 om 10:31

      Sinds wanneer is detachering geen dienstverlening meer?

      Daarnaast wordt de term effectiviteit in een verkeerd context gebruikt. Volgens mij wordt efficientie bedoeld. http://nl.wikipedia.org/wiki/Effici%C3%ABntie_en_effectiviteit

      Maar al met al een zeer interessant bericht. Dienstverlener gaat door als dienstverlener. Reorganisatie was wellicht een beter woord geweest?

      Login om te reageren
    2. clavond schreef:
      10 augustus 2010 om 11:44

      Grappig. Bij mijn werkgever gebeurt precies het tegenovergesteld: er wordt steeds meer de focus op detachering gelegd, omdat de klanten gewoon een poppetje willen en geen vastlegging in een project.

      Toch wel geinig om te zien hoe twee bedrijven een totaal omgekeerde beleveing van “de markt” hebben.

      Login om te reageren
    3. Johan Groen schreef:
      11 augustus 2010 om 01:12

      Ik vind het een goede en verstandige keuze. Veel bedrijven hebben en goed lopende bedrijfsproces, maar het kan altijd beter. Het volstaat niet om aan 1 wieltje te draaien om extra omzet te genereren of kosten te besparen. Verandering is een combinatie van de organisatie, gebruikers en veelal betere of nieuwe IT-oplossingen. Om dit tot een succes te laten verworden dient het door een proffesioneel team opgepakt te worden. Als jedit als dienstverlening kunt aanbieden sta je sterk in de huidige en toekomstige markt. Veel bedrijven gaan noodgedwongen terug naar hun kernactiviteiten. Toch moet je met je tijd meegaan en dat vereist verandering. Een partner die dit gehele veranderconcept als product ksn aanbieden is een aanwinst voor de markt. Succes!

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs