Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
Opening eerste virtuele showroom van België

Opening eerste virtuele showroom van België

24 februari 20174 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

Nanopixel, Belgische marktleider op vlak van high end 3D visuals en pionier op vlak van virtual reality en digital customer experiences, stelt vandaag officieel de eerste virtuele showroom voor. Deze werd ontwikkeld voor Renson, wereldwijd trendsetter in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen. Het resultaat is een “Experience Box” waar klanten in een real time omgeving alle Renson producten kunnen ontdekken, beleven, kiezen en configureren. Een wereldprimeur.

Nanopixel, Belgische marktleider op vlak van high end 3D visuals en pionier op vlak van virtual reality en digital customer experiences, stelt vandaag officieel de eerste virtuele showroom voor. Deze werd ontwikkeld voor Renson, wereldwijd trendsetter in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen. Het resultaat is een “Experience Box” waar klanten in een real time omgeving alle Renson producten kunnen ontdekken, beleven, kiezen en configureren. Een wereldprimeur.

Met een portfolio van meer dan 700 producten beschikt Renson vandaag over vele duizenden vierkante meters aan showrooms. Het is voor de Renson-dealers, die zich over de hele wereld bevinden, niet mogelijk om dit enorme productgamma in hun toonzalen opgesteld te krijgen. Bovendien ondervond men dat klanten vaak moeite hadden om zich de producten en hun werking voor te stellen in hun eigen thuissituatie. Daarom werd in samenwerking met Nanopixel de Renson Experience Box ontwikkeld: de eerste virtuele showroom van het land en een wereldprimeur.

Oplossing op maat
De Experience Box is een virtuele belevingsruimte van 3 bij 2,5 meter waarin klanten alle outdoor- en zonweringsproducten uit het Renson-assortiment in 3D kunnen ontdekken. Dankzij de talloze configuratiemogelijkheden, krijgen ze in real time een eerste blik op het mogelijke eindresultaat, waar ze vervolgens ook virtueel in kunnen rondwandelen. Verdelers hoeven dankzij de Experience Box voortaan niet langer alle demo-modellen uit te stallen. Bovendien blijft het digitale productaanbod steeds up-to-date dankzij de regelmatige software updates die automatisch worden uitgevoerd.

“Renson wil niet alleen innovatief zijn in de ontwikkeling van nieuwe producten, maar wil ook trendsetter zijn in de manier waarop we dat productgamma aan eindklanten voorstellen”, onderstreept Pieter Lecluyse, marketing manager bij Renson, het belang van de Experience Box. “Via de realtime rendering-software simuleren we de integratie van onze producten naar wens van de klant. Dit is uniek in onze sector, maar voor ons uiterst belangrijk omdat we de high-end producten die we ontwikkelen ook op een gelijkwaardige manier willen voorstellen. Met onze Renson Experience box, kan iedere Renson ‘Ambassador’ dan ook beschikken over de grootste Renson showroom van het land”.

Dietrich De Blander, CEO van Nanopixel vertelt: “Dankzij het grote scherm is de beleving erg intens. Bij de ontwerpfase was er veel aandacht voor de invloeden van zowel natuurlijk zonlicht als kunstlicht. We zijn erin geslaagd een sfeervolle omgeving te creëren, die de Renson producten tot leven brengen. De Experience Box is bovendien zo compact ontworpen dat die ook gemakkelijk en snel op te zetten en af te breken is. Daardoor kan die ook probleemloos gebruikt worden op beurzen of andere events.”

De keuze is aan de klant
Uit vier vooraf gedefinieerde modellen van huizen, kiest de klant zelf de stijl die het best overeenkomt met de eigen woning. Voor wie nog meer in detail wil gaan, is er een gevelconfigurator waar de afmetingen minutieus worden ingesteld.

Alle oplossingen van de Renson Experience Box zetten het comfort van de klant centraal. In tegenstelling tot het traditioneel verkooppraatje, waar veel mensen een hekel aan hebben, vormt het gesprek in de Renson Experience Box een waardevolle begeleiding in het complete keuzeproces. Het doel? Samen tot een oplossing op maat komen. Nadat de klant alle producten heeft verkend en vergeleken, geconfigureerd naar eigen smaak, weet die ook precies wat bijvoorbeeld de impact is op de lichtinval tot in de woonkamer toe. Het eindresultaat is dan ook exact wat de klant wil.

Heb je interesse om je eigen terrasoverkapping virtueel te plannen? Ontdek de Renson Experience toepassing op groot scherm tussen 16 en 26 februari op de Renson stand 215 in Paleis 1 op Batibouw.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs