Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Neem de blinddoek van de eindgebruiker weg

23 juni 2008 - 11:56ChannelInnovatie & TransformatieCentral
Redactie Computable
Redactie Computable

Heeft u wel eens een auto gekocht zonder te weten hoe deze er uitziet? Dat is praktisch onmogelijk. Autofabrikanten doen er namelijk alles aan om u van te voren mooie foto’s voor te schotelen. Toets uw favoriete model auto in op Google Afbeeldingen en u krijg duizenden foto’s te zien van uw nieuwe bolide. Bezoek autosites en de marketeers laten u de auto voelen, voordat u er een meter mee gereden heeft.

In de ICT markt word het uiterlijk van producten steeds belangrijker. Zowel consumenten als bedrijven eisen een design dat bij het gebruiksmoment past; zakelijk, modieus, sexy of juist heel degelijk. De form factor telt zwaarder mee dan ooit. Het is echter vreemd dat de meeste fabrikanten nog niet goed inspelen op deze trend. Ze brengen wel mooie producten op de markt, maar het aanleveren van fatsoenlijke foto’s kan er niet vanaf. Laat staan dat de marketingteksten op een mooie, vloeiende wijze worden geschreven. Hoe kunnen eindgebruikers dan ooit voor deze mooie producten kiezen als ze deze met een blinddoek voor moeten uitzoeken?

Marketeers en productmanagers zouden er dan ook goed aan doen om vandaag minimaal tien autosites te bezoeken. Bekijk daar de auto’s van alle kanten, lees de marketingteksten en download gadgets als gratis desktops en screensavers. Probeer vervolgens de manier van presenteren te mappen op het eigen productportfolio. Neem de blinddoek van de eindgebruiker weg. Ik ben er van overtuigd dat met het verbeteren van de content onze gezamenlijke omzetten zullen groeien.

Sebastiaan Hooft, Central Point

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    5 reacties op “Neem de blinddoek van de eindgebruiker weg”

    1. Han Hesseweg schreef:
      24 juni 2008 om 10:05

      Of kijk naar de presentatie rondom nieuwe modellen van mobiele telefoons.
      Dat is dichter bij huis lijkt me…

      Login om te reageren
    2. Olaf schreef:
      25 juni 2008 om 06:00

      Bedrijven als Central Point moeten ook kijken naar user-generated content, zoals het uploaden van foto’s, video’s door klanten. Maar ook recensies en weblogs. Het hoeft niet altijd bij de fabrikant vandaan te komen.

      Login om te reageren
    3. Jan Willem schreef:
      26 juni 2008 om 17:18

      IT is niet sexy. HP was aardig op weg door zich te verbinden aan de formule 1. Dit gaf het product een andere lading waardoor HP stoer werd.

      Login om te reageren
    4. Han Hesseweg schreef:
      1 juli 2008 om 08:46

      Formule 1 is idd wel sexy maar neemt de blinddoek nog niet weg. Het geeft de consument een argument om niet online te kopen aangezien hij/zij het product eerst wil bekijken. Krijg gisteren een printer binnen die ik waarschijnlijk niet had gekocht als ik deze eerst had kunnen bekijken. De specs alleen zijn m.i. gewoon onvoldoende om hardware te kopen die een belangrijk onderdeel worden van je kantoor/leefomgeving

      Login om te reageren
    5. Reiny Westerveld schreef:
      4 juli 2008 om 08:06

      Een zeer goed voorbeeld is Apple natuurlijk. Op dit moment zijn er 28 Apple Premium Resellers die allemaal op een A locatie zitten in de grotere steden. Wat Apple hier mee wilde bereiken lijkt mij goed gelukt “het aaibaar maken van de Mac” Apple onderscheid zich o.a. met hun Design, in deze winkels staan ze allemaal zeer netjes opgesteld. Impact Retail gaat er ook nog eens 20 openen, hoe snel deze 20 zichtbaar zijn in Nederland, zal liggen aan feit hoe snel ze aan goed personeel kunnen komen. Dit is essentieel voor het verkopen van het product. Eigenlijk het zelfde wat Sebastiaan op doelt; fatsoenlijke foto’s kan er niet vanaf (Apple zorgt dat ze in winkels staan, en daardoor goed zichtbaar zijn) “Laat staan dat de marketingteksten op een mooie, vloeiende wijze worden geschreven” Dit zou van de verkopers in de winkels af moeten komen.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs