Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

B2B marketeers spreken bijna nooit klanten

10 mei 2010 - 03:15ActueelInnovatie & TransformatieBHB Marketing

B2B marketeers spreken bijna nooit direct met klanten over hun behoeften, eisen, verwachtingen en koopmotieven. Dit blijkt uit een onderzoek dat BHB Marketing begin dit jaar onder Nederlandse business to business ondernemingen heeft uitgevoerd.

Het onderzoek had tot doel om inzicht te krijgen in het belang dat organisaties hechten aan verschillende marketingactiviteiten en hoe zij hun tijd en budget over deze activiteiten verdelen. De resultaten van dit onderzoek zijn samengevat in de BHB Marketingbenchmark 2010.

Uit het onderzoek blijkt dat b2b marketingafdelingen slechts 4% van hun tijd en 2% van hun budget besteden aan directe klantcontacten met als doel om behoeften, eisen en verwachtingen van klanten
te achterhalen.

Een andere bevinding is dat directies het intern verspreiden van marktinformatie even belangrijk vinden als marketingcommunicatie en verkoopondersteunende activiteiten. Marketingafdelingen
besteden echter veel meer tijd en budget aan het laatste dan aan het eerste.

In de visie van BHB is marketing de vertegenwoordiger van de markt binnen de organisatie. Het intern verspreiden en coördineren van het gebruik van marktinformatie is daarom een kerntaak van een b2b
marketingafdeling. Marketeers kunnen hun bijdrage aan de organisatie sterk verbeteren door hier meer aandacht aan te besteden.

Marktgedreven ondernemingen die continue en systematisch marktinformatie gebruiken voor het kostenefficiënt creëren van klantwaarde presteren bewezen beter dan klant- en technologiegedreven organisaties.

Het volledige BHB Marketingbenchmark 2010 rapport is, na registratie, gratis te downloaden van de BHB website.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs