Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

B2B marketeers spreken bijna nooit klanten

10 mei 2010 - 03:15ActueelInnovatie & TransformatieBHB Marketing

B2B marketeers spreken bijna nooit direct met klanten over hun behoeften, eisen, verwachtingen en koopmotieven. Dit blijkt uit een onderzoek dat BHB Marketing begin dit jaar onder Nederlandse business to business ondernemingen heeft uitgevoerd.

Het onderzoek had tot doel om inzicht te krijgen in het belang dat organisaties hechten aan verschillende marketingactiviteiten en hoe zij hun tijd en budget over deze activiteiten verdelen. De resultaten van dit onderzoek zijn samengevat in de BHB Marketingbenchmark 2010.

Uit het onderzoek blijkt dat b2b marketingafdelingen slechts 4% van hun tijd en 2% van hun budget besteden aan directe klantcontacten met als doel om behoeften, eisen en verwachtingen van klanten
te achterhalen.

Een andere bevinding is dat directies het intern verspreiden van marktinformatie even belangrijk vinden als marketingcommunicatie en verkoopondersteunende activiteiten. Marketingafdelingen
besteden echter veel meer tijd en budget aan het laatste dan aan het eerste.

In de visie van BHB is marketing de vertegenwoordiger van de markt binnen de organisatie. Het intern verspreiden en coördineren van het gebruik van marktinformatie is daarom een kerntaak van een b2b
marketingafdeling. Marketeers kunnen hun bijdrage aan de organisatie sterk verbeteren door hier meer aandacht aan te besteden.

Marktgedreven ondernemingen die continue en systematisch marktinformatie gebruiken voor het kostenefficiënt creëren van klantwaarde presteren bewezen beter dan klant- en technologiegedreven organisaties.

Het volledige BHB Marketingbenchmark 2010 rapport is, na registratie, gratis te downloaden van de BHB website.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en managed services op de MSP Show & Service Desk Show in Utrecht

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs