Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Vijf miljoen voor reclamecampagne Capgemini

28 mei 2009 - 10:22ActueelInnovatie & TransformatieCapgemini

Capgemini trekt dit jaar vijf miljoen euro uit voor een internationale reclamecampagne. De ict-dienstverlener wil met de zogeheten brandingcampagne de merknaam versterken en speelt zich vooral af op internet. Daarnaast wil het bedrijf klanten nog eens extra op het hart drukken dat Capgemini wil helpen de klant klaar te stomen voor de toekomst. De campagne richt zich op Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en India.

Samenwerken is het speerpunt in de brandingcampagne ‘Together, Free your Energies’, aldus een woordvoerder van Capgemini. ‘We willen bij de klanten benadrukken wat we doen en hoe we het doen. We denken dat we via een dialoog met onze huidige en potentiële klanten en het promoten van onze content en dienstenaanbod, ook onze ambitie laten zien.’

Internet is het belangrijkste medium in de campagne en wordt in alle vijf landen vooral gebruikt in de vorm van Google Adwords, zoekmachineoptimalisatie en banners die linken naar marktstudies en rapporten. Vanaf juni verspreidt Capgemini een serie filmpjes via internet waarin de verschillende uitdagingen waarmee bedrijven in het huidige economische klimaat te maken hebben aan bod komen. In Nederland worden ook radiospots ingezet.

Geen werving
De vijf miljoen euro kostende campagne richt zich niet op werving van nieuwe talenten. ‘Aan de andere kant zullen er wel professionals zijn die de campagne zullen zien’, aldus de woordvoerder van Capgemini. ‘Zij zullen ook zien waar we voor staan en dat kan hen natuurlijk wel beïnvloeden bij het kiezen van een werkgever. Maar het is niet de opzet van de campagne. We richten ons op de zakelijke markt.’

De nieuwe brandingcampagne van Capgemini borduurt voort op de gelijknamige campagne die vorig jaar gevoerd werd. De nadruk lag destijds echter minder op internet en meer op billboards op bijvoorbeeld vliegvelden. De campagne is volgens de Capgemini-woordvoerder niet speciaal gericht op het huidige economische klimaat.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs