Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Philips: te weinig vernieuwende producten

15 december 2002 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Philips groeit niet hard genoeg, vindt topman Gerard Kleisterlee. Het introduceert te weinig vernieuwende consumentenproducten, terwijl het elektronicaconcern per jaar bijna drie miljard euro besteedt aan onderzoek en ontwikkeling.

"Als je zoveel aan research uitgeeft, dan moeten er dus nieuwe producten uitkomen, nieuwe markten veroverd worden. Dan verwacht je groei", aldus Kleisterlee in een interview metde Volkskrant.
 
Hij kon wel de nieuwe platte beeldschermen noemen die Philips volgende maand in Las Vegas presenteert: een tv van dertig centimeter diep met Lcos-projectietechnologie. Kleisterlee: "Ik had graag meer voorbeelden gehad."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    Eén reactie op “Philips: te weinig vernieuwende producten”

    1. Harry Schipper schreef:
      16 december 2002 om 13:41

      Als Philips graag vernieuwende consumentenproducten wil maken (en natuurlijk verkopen) zou ze zich meer moeten openstellen voor de ideeën en wensen van consumenten. Laat mijnheer Kleisterlee maar eens contact met mij opnemen. Ik heb nog een paar prachtige ideeën voor consumentenproducten. Een recentelijke rondgang langs de concurrentie, zoekend of mijn ideetjes mogelijk al waren gerealiseerd, leverde helemaal niks op. Mij maakt het niet zo uit welke fabrikant ermee aan de haal gaat, als ze maar gerealiseerd worden, dus…

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs