Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Meer Amerikaanse vrouwen dan mannen online

10 augustus 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Manuela Fun
Manuela Fun

In mei dit jaar bestond 50,4 procent van de online bezoekers uit vrouwen. Dit blijkt uit gegevens van online onderzoeksbureau Mmxi.

"Ook het Internet-gebruik onder Europese vrouwen laat een sterke stijging zien. Vrouwen uit zowel de Verenigde Staten als Europa gebruiken Internet voor het aankopen van producten van specifieke websites. Vooral Europese vrouwen verzamelen informatie over detailhandelaars, carrière en reizen", aldus Mmxi.
De spectaculairste groei was zichtbaar onder tienermeisjes tussen 12 en 17 jaar. Het Internet-gebruik onder deze groep steeg met 126,3 procent van 1,9 miljoen gebruikers naar 4,4 miljoen over het hele jaar. Het aantal vrouwelijke gebruikers van 55 jaar en ouder groeide met 110 procent. Alleen onder vrouwen tussen 18 en 24 jaar was een afname van 4,5 procent zichtbaar. Volgens onderzoekers heeft dit mogelijk te maken met een groeiende interesse voor studie en carrière.
In Europa was Duitsland verantwoordelijk voor de snelste groei van het aantal vrouwen online. Hun aantal steeg van 27,3 procent in januari naar 31,7 procent in juni. In juni bedroeg dit percentage in Engeland 35,9, in Frankrijk 33,4, in Denemarken 42,4 en in Zweden 44,2 procent.
Wat betreft het totale online gebruik vechten Yahoo en Microsoft met lokale portals zoals Wanadoo, T-Online, Freeserve en Telia AB om een plaats in de top vijf van de best bezochte sites. In Engeland was dit MSN van Microsoft, in Frankrijk nam Wanadoo de leiding en in Duitsland liep T-Online met 5,35 miljoen bezoekers op kop. Deze sites behoren overigens ook tot de meest bezochte sites door mannen.
Volgens Mmxi zijn de gegevens gebaseerd op een telling van het aantal individuen dat een bepaalde site bezoekt. Indien een bezoeker een site meerdere malen bezoekt wordt hij slechts een keer geteld.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Richard Turk
    Innovatie & Transformatie

    Dit weegt de jury mee bij de categorie Customer Experience van de Computable Awards 2025

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs