Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

AOL-tv moet concurreren met Microsoft Web-tv

20 juni 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Nadat America Online (AOL) vorige week met veel toeters en bellen AOL Wireless introduceerde, komt het deze week met de presentatie van AOL-tv, de interactieve component van de ‘AOL Anywhere’-strategie.

Met die strategie, die afgelopen januari is aangekondigd, wil AOL de concurrentie aangaan met Web-tv van Microsoft, dat momenteel bijna een miljoen geregistreerde gebruikers heeft. Die concurrentie zal zich niet gaan afspelen op het terrein van de prijzen en tarieven, zo is al duidelijk. AOL verwacht veel voordeel te halen uit het feit dat het al diensten levert aan zo’n 23 miljoen gebruikers. Die zal de Internet-aanbieder gaan benaderen voor AOL-tv, onder meer via ‘pop up’-schermen op de AOL-website. De AOL-klanten krijgen een inschrijvingskorting aangeboden van tien dollar. De interactieve televisiedienst krijgt een maandelijks tarief van zo’n 25 dollar per maand, vergelijkbaar met het tarief van Microsofts Web-tv.
Het AOL-televisiesysteem bestaat in eerste instantie uit een opzetkastje van Philips, dat draait op het televisie-browserplatform van Liberate Technologies. Deze opzetkastjes worden in enkele geselecteerde lokale – Amerikaanse – winkels verkocht, met de bedoeling het aantal verkooppunten stap voor stap uit te breiden. Bovendien zal later dit jaar Hughes Network Systems, een dochter van Hughes Electronics, een opzetkastje leveren dat toegang geeft tot zowel de digitale satellietdiensten van Direct-tv als de diensten van AOL-tv.
AOL-tv wil de gebruikers veel bieden: niet alleen email, ‘instant messaging’ en het WWW, maar ook extra AOL-diensten als chatrooms (één voor elke televisieshow) en ‘picture-in-picture’ kijkmogelijkheden.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs