Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Survival of the resellers

27 april 2009 - 13:17ChannelInnovatie & TransformatieSAS
Redactie Computable
Redactie Computable

Je zou bijna denken dat het toeval is. 2009 is uitgeroepen tot het jaar van Darwin. De wetenschapper stelde dat aanpassingsvermogen het uitgangspunt is voor overleven. Bij de huidige economische omstandigheden kunnen we het fenomeen nog eens ‘live’ aanschouwen, bijvoorbeeld in het kanaal.

Survival of the fittest: wie zich het best kan aanpassen aan de veranderde omstandigheden en behoeften van klanten, heeft de meeste kans op overleven en verder ontwikkelen. De theorie van Darwin in een notendop. Door de sterk veranderende omstandigheden worden het aanpassingsvermogen en de flexibiliteit van resellers dit jaar extra op de proef gesteld. Klanten zijn niet alleen kritischer met betrekking tot de investeringen die ze doen, maar kijken vooral naar de houdbaarheid van oplossingen.
Nu kunnen we zien of het aanbod van resellers ver genoeg geëvolueerd is om hieraan tegemoet te komen. Worden klanten wel met een propositie benaderd waarmee ook zij op lange termijn kunnen overleven of leven resellers nu vooral met de dag en gaat het erom zo snel mogelijk oplossingen te verkopen? Dit laatste is meer een kwestie van paniekvoetbal en lijkt gedoemd tot uitsterven.
Het jaar van Darwin vergt een andere overlevingsstrategie, die meer in de geest is van deze bioloog en ontdekkingsreiziger. Hierbij gaat het om een evolutie van de propositie. Hoe kan de reseller zijn klanten helpen om als sterkste in zijn branche uit de strijd te komen? Welke oplossingen passen hierbij en zitten die wel in zijn portfolio? Of biedt de reseller slechts een deel van de benodigde middelen? Dit zijn volgens mij dit jaar de belangrijkste vragen voor de reseller. En je hoeft geen natuurwetenschapper te zijn om te kunnen voorspellen dat de reseller die dit het slimste aanpakt straks de survivor is.

Frank van Osch
manager indirect channel SAS Nederland

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Nieuw Actieprogramma Duurzame Digitalisering

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs