Op donderdag 15 februari 2007 organiseert het Mikrocentrum in de Evenementenhal te Gorinchem het eerste Service & Maintenance Congres.
De opvolger van SOS Systems focust op strategische vraagstukken en nieuwe technische oplossingen. Tevens is er een expositie met leveranciers van software en mobiele oplossingen ter ondersteuning van service- en onderhoudsmanagement.
Het eerste thema van het congres focust op de strategische vraagstukken voor service- en onderhoudsbedrijven. De laatste jaren lag de nadruk bij opdrachtgevers op uitbesteden en prestatiecontracten. Wat hebben opdrachtgevers daarvan geleerd? Hoe gaan ze om met verantwoordelijkheden in de keten? Gaan ze meer outsourcen of toch maar weer insourcen? Bedrijven als o.a. Burgers/Ergon, Imtech, Rockwell Automation, Fri-jado Super Service, Fraport, Grasso Novell, MSO doen verslag. Een selectie uit de onderwerpen:
– Van risicomijdend naar risicodragend
– Operational excellence in service en onderhoud
– Waardecreatie door Reliability & Maintenance Engineering
– Best Practices en standaards in Service Management
– Opleiden, motiveren en ontwikkelen van service- en onderhoudsmedewerkers
Het tweede congresthema omvat de technische oplossingen voor service en onderhoud, die klanttevredenheid, meer efficiëntie en kostenreductie kunnen opleveren. Voorbeelden zijn Mobile Asset Management in combinatie met RFID voor uitlezing van apparaat- of installatie-status; selectiecriteria voor mobile service applicaties, ontwikkelingen in de markt en voorbeelden van projectaanpak; M2M-communicatie (Machine to Machine) faciliteert uitlezing op afstand van storingsmeldingen, maar belangrijker is het voorkomen van storingen door continue monitoring. Kennismanagement-applicaties zorgen voor een snellere oplossing van storingen. Een presentatie, tot slot, over ERP bij een service- en onderhoudsorganisatie behandelt de stappen en aandachtspunten bij implementatie.
Expositie
Op de expositie staan leveranciers van automatiseringsoplossingen voor service- en onderhoudsprocessen, en kennisinstellingen en advies- en ingenieursbureaus die service- en onderhoudsbedrijven ondersteunen bij strategiebepaling en optimalisatie. Hoofdsponsor Acto Informatisering, softwareleverancier van service-applicaties, toont oplossingen voor contractmanagement en de communicatie tussen front- en backoffice. Daarmee kan de klant van Acto tegemoet komen aan de wensen van hun klant. Ook andere leveranciers laten oplossingen zien die bijdragen aan meer efficiëntie en lagere kosten.
Doelgroep
Het Service & Maintenance Congres 2007 is bestemd voor iedereen die betrokken is bij performanceverbetering van service- en onderhoudsorganisaties, van directieleden en onderhoudsmanagers tot hoofden installatiebeheer en IT-managers, uit de industrie, advieswereld en non-profit sector. Het congres met expositie (15 februari 2007, 9.00-16.30 uur, Evenementenhal Gorinchem) is gratis toegankelijk.