Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

KNVB zet virtual reality in bij trainingen Oranje

07 mei 2014 - 09:55ActueelCloud & InfrastructuurGoogleTriple IT
Rik Sanders
Rik Sanders

De Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (Knvb) en it-partner Triple IT onderzoeken op welke wijze interactieve technologie kan worden ingezet in de voetbalsport. De eerste oplossingen met draagbare apparatuur ('wearables') en virtual reality zijn ontwikkeld en getest en worden nu in aanloop naar het WK Voetbal in Brazilië toegepast voor de training van het Nederlands elftal. Zo is Google Glass met een videoanalyse-app mee naar de trainingsstage in Hoenderloo en zal een Oculus Rift-oplossing worden ingezet om spelsituaties te herbeleven.

Triple IT (tachtig man) is een Alkmaarse ontwikkelaar van internet- en mobiele apps. De KNVB en het Nederlands elftal zijn afnemers van de apps van het bedrijf. Zo heeft Triple IT voor de trainers van Oranje een videoanalyse-app ontwikkeld om met Google Glass al tijdens de training de videobeelden van situaties te kunnen (her)bekijken. Deze opnames, die doorgaans achteraf geanalyseerd worden, zijn hiermee op het veld beschikbaar voor een ruimer inzicht in spelersacties in bepaalde situaties. Hier kan de trainer vervolgens terplekke op inspelen.

Het bedrijf meldt verder dat er nog een interactieve simulatie- en analysetool in ontwikkeling is die gebruik maakt van virtual reality. Dankzij de Oculus Rift zijn eerdere spelsituaties oneindig te herbeleven. ‘Met deze bril op waan je je tijdens de nagebootste situaties als één van de spelers op het speelveld, op elke gewenste positie. Spelers kunnen er situaties mee terugkijken, vanuit een ander perspectief ervaren of alternatieve acties simuleren en zo op interactieve wijze het eigen spel verbeteren’, aldus Triple IT.

Meer over

AppsWearables

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Data & AI

    KNVB start proef met doellijnbewaking

    goal
    Cloud & Infrastructuur

    Unit4 start kennisportaal amateurclubs KNVB

    Computable.nl
    Cloud & Infrastructuur

    KNVB sluit miljoenencontract met Qurius

    Computable.nl
    Data & AI

    KNVB analyseert data met Human Inference

    Microsoft HoloLens
    Data & AI

    ‘Chatbot en VR in 2020 doorsnee marketing-tool’

    Data & AI

    KNVB volgt scheidsrechters met FileLinx

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs