Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Wolters Kluwer mikt op Internet én papier

08 augustus 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

Wolters Kluwer wil meer openheid gaan geven over de gang van zaken bij het bedrijf, met name over de activiteiten op en rond Internet.

Waar branchegenoot VNU zich sterk op het nieuwe medium richt, blijft Wolters Kluwer zich echter ook sterk op het ‘gewone’ uitgeven richten, zo stelde bestuursvoorzitter Pieterse gisteren bij de presentatie van de halfjaarcijfers.
Wolters Kluwer verdiende het afgelopen halfjaar 420 miljoen gulden. Dat is bijna 20 procent meer dan vorig jaar, maar toch minder dan waarop de analisten hadden gehoopt. Het aandeel zakte gisteren op de beurs met ongeveer 4 procent.
Internet legt de uitgever geen windeieren. De verkoop van elektronische producten was goed voor 757 miljoen gulden, 20 procent meer dan vorig jaar en eveneens 20 procent van de totale omzet van 3,7 miljard gulden. De verwachtingen zijn hoog: Pieterse wil in 2002 zo’n 2,6 miljard omzetten via Internet, wat het aandeel van de elektronische uitgaven opschroeft tot 30 procent van de totale omzet. De groei op Internet zal wel enigszins ten koste gaan van de traditionele papieren uitgaven, verwacht Pieterse. Omdat het web meer mogelijkheden biedt om verschillende diensten tegelijkertijd aan te bieden, denkt de topman dat verlies ruimschoots te kunnen compenseren.
Groei door overnames blijft een van de doelstellingen. Daarbij richt de uitgever zich met name op kleine en middelgrote overnamekandidaten – maar ook concurrent Reed Elsevier, waarmee overnamegesprekken al tot twee keer toe stukliepen, is hartelijk welkom als dat concern zich bedenkt.
Wolters Kluwer verwacht dat de nettowinst over heel 2000 even hoog uitkomt als vorig jaar. In maart waarschuwde de uitgeverij al dat de winst dit en volgend jaar stagneert door de investeringen in Internet. Het bedrijf steekt in drie jaar 550 miljoen gulden in het web.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondData & AI

    Wolters Kluwer ontpopt zich tot ICT-concern

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Wolters Kluwer vergroot softwareomzet

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs