Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

MicroStrategy helpt Barca aan Facebook-app

30 maart 2012 - 10:46ActueelCloud & InfrastructuurMicroStrategy
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

De Spaanse voetbalclub FC Barcelona heeft zijn Facebook-applicatie FCB Alert gelanceerd. Business intelligence-leverancier MicroStrategy ontwikkelde de app. Deze Facebook-applicatie maakt het contact met de wereldberoemde voetbalclub intensiever, persoonlijker en interactiever. Met 28 miljoen Facebook-fans is FC Barcelona de sportclub met wereldwijd de meeste Facebook-aanhangers.

FC Barcelona heeft nu een technologisch platform waardoor er meer interactie mogelijk is met de wereldwijde en snel groeiende Facebook-fanclub. Met FCB Alert, kunnen fans gebruik maken van het aanbod aan games, fan polls en een interessante verzameling video- en multimediamateriaal. Al deze content kan gedeeld worden met andere Facebook-fans.

Via de app kunnen fans ook het nieuws rond het team en betrokken organisaties volgen, dat wordt verzameld van websites, Facebook-pagina's, Twitter en blogs en wordt aangeboden op een makkelijk te vinden en continu bijgehouden pagina. Tevens beschikt de app over één centrale plek  waar events bekeken kunnen worden die georganiseerd worden door de club, kan de gebruiker exclusieve aanbiedingen van het team en de spelers ontvangen en kunnen ze er de FC Barcelona merchandise en uitrusting aanschaffen via de storefront op Facebook.

Data in Facebook

Het FCB Alert platform kan Facebook-fans overal ter wereld bereiken, en de inhoud kan op maat gemaakt worden voor bepaalde groepen of individuen, gebaseerd op hun interesses en demografische en geografische gegevens, waarbij gebruik gemaakt wordt van de data die in Facebook besloten ligt.

‘Alert is een goede manier om de enorme schare Facebook-fans, zowel lokaal als wereldwijd, te bereiken met exclusieve aanbiedingen en interessant nieuws', zegt Didac Lee, board member new technologies bij FC Barcelona. ‘Door gebruik te maken van het FCB Alert-platform maken we een grote stap voorwaarts op verschillende fronten. In contact zijn met onze fanbase op een persoonlijk niveau is waar we het voor doen en de technologie van MicroStrategy maakt het mogelijk om deze missie te realiseren.'

Meer over

AppsBusiness IntelligenceSocial media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Vrouw notitieblok onderzoek vragenlijst
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    Rapportagesysteem Sunday International (Ilionx, MicroStrategy, DoGoodFeelGood Design en Sunday International)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs