Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN schrapt banen in callcenter-activiteiten

01 juni 2005 - 15:32ActueelCarrièreKPNSNT
Jasper Bakker
Jasper Bakker

KPN schrapt enkele honderden banen in zijn callcenter-activiteiten. Dit betreft de divisie die ooit was afgestoten onder de naam SNT, wat recent weer is toegevoegd aan de oud-moeder en grootaandeelhouder.

KPN beperkt zijn callcenter-activiteiten nu tot ondersteunende taken voor de eigen kernactiviteiten. De overige callcenterdiensten van SNT worden dan ook uitbesteedt. Hetzelfde geldt voor diensten die nu nog worden uitgevoerd door externe partijen.

 

Het telecombedrijf wil met deze operatie de kosten verlagen en effectiever werken om daarmee de klanttevredenheid te verhogen. De reorganisatie loopt van midden tot eind dit jaar. Naast het schrappen van honderdertig banen in de centrale activiteiten voorziet KPN het verval van vijfhonderd 'taken' voor callcenter-agents. Dit aantal valt onder de eerder aangekondigde achtduizend arbeidsplaatsen die de komende vijf jaar komen te vervallen.

 

Het wegvallen van de callcenter-banen wordt deels via natuurlijk verloop geregeld, maar KPN sluit gedwongen ontslagen niet uit. De ondernemingsraad is reeds ingelicht en om advies gevraagd, terwijl met de vakbonden een principeakkoord over een nieuw Sociaal Plan is gesloten, meldt KPN.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VoIP-dienst KPN drukt op omzet vaste net

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Bonden en KPN- personeel schrikken van banenverlies

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    KPN en T-Systems trekken banden nauwer aan

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN werkt aan overstap naar adsl2+

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN stapt uit internetaanbieder Euroweb

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Verkoop KPN Contrado aan Atos Origin afgerond

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs