Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

SPSS sluit partnerschap met SocialStrategyTalk

Samenwerken
03 februari 2009 - 17:07ActueelInnovatie & TransformatieSPSS
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

SPSS, leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, en SocialStrategyTalk hebben onlangs een partnerschap gesloten.

Gedurende 2009 willen SPSS en SocialStrategyTalk non-profit instellingen, commerciële organisaties en wetenschap samenbrengen. Zo leren organisaties sociale webapplicaties beter benutten om bijvoorbeeld klantbehoud te vergroten of nieuwe klanten te werven.

SocialStrategyTalk is een kwartaalbijeenkomst waarin verschillende disciplines en sectoren worden samengebracht. Het gezamenlijke doel om klantinzicht te vergroten is voor SPSS de voornaamste reden om een partnerschap aan te gaan. Naast kwalitatieve en kwantitatieve data speelt klantfeedback ook een steeds grotere rol bij het vergroten van het klantinzicht. Het verzamelen van klantgegevens uit wiki’s, YouTube en andere sociale webapplicaties is hierbij erg belangrijk.

"Feedback van klanten en de markt is cruciaal voor elke organisatie", zegt Bernadette Hulswit, marketing manager Benelux bij SPSS. "Inzicht in wat klanten vinden van nieuwe producten, dienstverlening en/of de relatie met de organisatie is een absolute voorwaarde om te overleven. Door informatie te verzamelen uit onder andere sociale webapplicaties ontstaat een zo volledig mogelijk beeld van de klant. SocialStrategyTalk biedt organisaties een uitstekende omgeving om ervaringen uit te wisselen."

"Er is een snelgroeiende behoefte om iets te doen met de grote hoeveelheid sociale interactie online; de kansen zijn dan ook enorm", zegt Carl Lens van SocialStrategyTalk. "Met SocialStrategyTalk verdiepen we ons in de strategische benadering van sociale media. We zien grote toegevoegde waarde in de kennis en kunde die SPSS op dat vlak inbrengt."

De eerst aankomende sessie van SocialStrategyTalk is op donderdag 5 februari 2009 in Westerunie, Amsterdam. Hierbij zijn sprekers uit verschillende sectoren aanwezig om te praten over:

Het succes van web 2.0 in de campagne van Obama
De toekomst van bankieren en de rol van community-activiteiten
Communities in de voetbalwereld
‘Podcast Priest’ – Religie en een web 2.0-aanpak

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Richard Turk
    Innovatie & Transformatie

    Dit weegt de jury mee bij de categorie Customer Experience van de Computable Awards 2025

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs