Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Aantal nieuwe websites & webshops in Nederland flink toegenomen

28 oktober 2020Cloud & Infrastructuur

Dit jaar zijn er veel nieuwe websites bijgekomen. Uit cijfers van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) blijkt dat het aantal geregistreerde .nl domeinnamen van begin Q2 naar einde Q3 2020 een stijging van rond de 2,0% heeft gekend. Deze stijging bedraagt meer dan 100,000 nieuwe .nl domeinen. Wouter Twisk, CEO van website maker platform JouwWeb, zag in diezelfde periode 24.509 nieuwe klanten een website starten. Volgens Twisk hadden Nederlanders door de coronamaatregelen meer tijd beschikbaar, en was de noodzaak voor kleine ondernemers om klanten online te bedienen ook ineens veel groter.

‘Veel nieuwe webshops en bijna viervoud aan transacties op zijn piek in april’

 

‘Het grootste deel van onze gebruikers bestaat uit kleine ondernemers en (web)winkeliers. JouwWeb bedient dus vooral de kleinere webshop houders. Die groep is bij ons dit jaar met tienduizenden gegroeid. Het aantal webshop transacties van onze gebruikers bereikte op zijn piek zelfs bijna een viervoud ten opzichte van begin maart. Deze aantallen aan transacties hebben zich de afgelopen maanden aardig aangehouden. Er wordt dus steeds meer bij dit soort kleine webwinkels gekocht.’

De zomerperiode was dit jaar geen remmende factor

 

De meeste (online) sectoren kennen jaarlijks de bekende zomerdip, een periode waarin een grote hoeveelheid websitebezoekers steevast wegblijft. Zodra de temperaturen oplopen is men veelal meer buiten te vinden, maar ook minder bereid om online geld uit te geven. Dat betekent normaalgesproken een flinke dip in gebruikers en dus ook minder omzet voor veel bedrijven. ‘Afgelopen zomer was daar totaal geen sprake van, zelfs het tegenovergestelde gebeurde. Uit onze analytics statistieken blijkt dat er bijvoorbeeld in Q3 meer Nederlanders naar ‘website maken’’ zochten dan in Q2 op Google en dat is slechts een enkel voorbeeld’ aldus Twisk.  

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs