Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

AOL TW blijft achter bij winstprognose

17 oktober 2001 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Amerika’s grootste mediaconcern, AOL Time Warner, heeft over het afgelopen kwartaal een nettoverlies geleden van 996 miljoen dollar. In hetzelfde kwartaal vorig jaar maakte het bedrijf een verlies van 902 miljoen dollar.

Het resultaat is lager dan de analisten hadden verwacht. Tegelijkertijd steeg de omzet met 6 procent naar 9,3 miljard dollar, vergeleken met een omzet van 8,8 miljard dollar over dezelfde periode vorig jaar. De hogere omzet heeft AOL Time Warmer met name te danken aan de toename van het aantal abonnees, waarvan de opbrengst met 13 procent toenam naar 4,2 miljard dollar. Ook de omzet uit content en overige opbrengsten nam toe, met 6 procent naar 3,2 miljard. De omzet uit advertenties daarentegen daalde met 5 procent naar 1,9 miljard dollar.
 
Niet voor niks wees de top van AOL Time Warner tijdens de presentatie van de cijfers op het toenemende belang van abonnee-opbrengsten in de totale omzet van AOL Time Warner. ‘De opbrengsten uit abonnee-inkomsten zorgt voor een stabiele basis in onze financiële prestaties.’ In totaal nam het aantal abonnees in het derde kwartaal toe met 18,2 miljoen naar 137 miljoen wereldwijd.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Time Warner overweegt afstoten AOL

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs