Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Yahoo steeds dieper in de rode cijfers

10 oktober 2001 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

De aanhoudende terugval in online advertenties, heeft internetbedrijf Yahoo ver in de rode cijfers gedrukt.

Over het derde kwartaal bedroeg het nettoverlies 24,1 miljoen dollar. Over dezelfde periode vorig jaar werd nog een winst geboekt van 47,7 miljoen dollar. De omzet viel terug met een omvangrijke 44 procent naar 166,1 miljoen dollar. Over dezelfde periode vorig jaar was dit nog 295,5 miljoen dollar.
Yahoo had er eerder al voor gewaarschuwd dat de omzet ergens ergens tussen de 160 en 180 miljoen dollar zou uitkomen.
 
Het internetconcern studeert onder leiding van de nieuwe topman, Terry Semel, op een reorganisatie van zijn business units en op het schrappen van banen. Maar het internetbedrijf wilde nog niet exact aangeven om hoeveel ontslagen het daarbij zal gaan.
 
Nog steeds is Yahoo voor het overgrote deel van zijn inkomsten (80 procent) afhankelijk van online advertentie-inkomsten. Al langer probeert het online bedrijf zijn afhankelijkheid van de kwijnende advertentiemarkt te verminderen, onder andere door marketingbanden aan te knopen met bijvoorbeeld autofabrikanten en niet-online winkelketens. Maar analisten zijn van mening dat dit proces te traag verloopt.
 
Ook voor de nabije toekomst zijn de voorspellingen van Yahoo niet erg rooskleurig. Het internetbedrijf rekent op een totale jaaromzet van 688 tot 708 miljoen dollar. Dat is aanzienlijk minder dan de 700 à 775 miljoen dollar waar Yahoo eerder op rekende.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Overname Overture door Yahoo werpt vruchten af

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs