Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Openbaar vervoer

Meer privégesprekken op zakelijke mobiel

19 maart 2008 - 09:52ActueelCloud & Infrastructuur
Diederik Toet
Diederik Toet

Privé telefoongesprekken vinden steeds vaker plaats met de mobiele telefoon van het werk. In 2007 betrof 30 procent van de gesprekskosten van de bedrijfs-gsm privéconversaties. De kosten voor mobiel dataverkeer en internationale gesprekken stijgen fors.

Het aantal privégesprekken op de zakelijke mobiele telefoon neemt toe. In 2006 maakten ze 23 procent van de totale belkosten uit en in 2007 zelfs 30 procent.  Dat blijkt uit de jaarlijkse Ezwim Telecom Monitor. De werknemers blijken vaak bereid om een deel van de privékosten voor hun rekening te nemen. Ze vinden het gemak van een gsm belangrijk en profiteren van de aantrekkelijke tarieven die bedrijven vaak afdingen bij telecomaanbieders.

Blackberry

De onderzoekers achterhaalden bovendien dat mobiel datagebruik de snelst groeiende kostenpost is. Geavanceerde toestellen als Blackberry dragen hieraan bij. Ook neemt het sms-verkeer nog steeds toe. De meeste sms’jes werden in 2007 verzonden op dagen die privégerelateerd zijn, zoals oud en nieuw en valentijnsdag.

Opvallend genoeg piekte het aantal internationale gesprekken op kosten van de zaak, tijdens de wintersport en zomervakantie. Met name vanuit Frankrijk wordt in de zomermaanden vaak naar huis gebeld. In de wintermaanden bellen gebruikers van een zakelijke gsm regelmatig vanaf de skipiste. Zodra werknemers worden geconfronteerd met de hoge gesprekskosten, zijn ze volgens de onderzoekers erg verbaasd. Ze blijken zich niet bewust van de hoge roamingkosten. Dalende internationale gesprekskosten hebben vooral tot gevolg dat gebruikers langere gesprekken voeren.

Ezwim is een aanbieder van webdiensten waarmee telecomkosten beheersbaar te houden en het servicemanagement te vereenvoudigen. Het bedrijf publiceert de Telecom Monitor om werkgevers en werknemers bewust te maken van de noodzaak om telecomkosten inzichtelijk te maken en spelregels voor het privégebruik van de zakelijke telefoon op te stellen.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Apple maakt iPhone aantrekkelijk voor zakelijke markt

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Samsung aast op zakelijke telefoniemarkt

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘iPhone is niet geschikt voor zakelijke markt’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Weinig zakelijke animo voor ‘JesusPhone’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs